در گزارش زیر طرز تهیه کیک تولد برفی شکلاتی خوش طعم را آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تهیه یک کیک تولد خوشمزه و زیبا به نظر کار سختی است، اما با روش زیر شما در کمتر از یکساعت می‌توانید یک کیک تولد برفی شکلاتی خوش طعم برای دوستانتان تهیه کنید.

در این دستورالعمل سعی کردیم تمام نکات ریز و درشت تهیه این کیک تولد زمستانی را برای شما بازگو کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک تولد برفی شکلاتی

آرد سفید معمولی ۲۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۱۲ عدد
زرده تخم مرغ هشت عدد
شکر ساییده یک و یک سوم پیمانه
نمک نصف قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای آب شده یک و نیم پیمانه
مینارین قنادی  ۴۵۰ گرم
خامه قنادی ۴۵۰ گرم


بیشتر بخوانید

طرز تهیه کیک تولد برفی شکلاتی خوشمزه

برای تهیه این کیک تولد برفی خوشمزه ابتدا باید کیک اسفنجی آن را تهیه کنید. اگر در خانه فر ندارید می‌توانید یک کیک اسفنجی بدون فر تهیه کنید.

برای شروع سفیده تخم مرغ را بزنید تا خوب کف کند و خامه‌ای شکل شود. سپس درون کاسه‌ای تمیز ۲۰۰ گرم آرد سفید معمولی الک شده را به همراه یک دوم قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر مخلوط کنید و هم بزنید. شکر ساییده شده را نیز به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

زرده تخم مرغ را با کمی شکر ساییده شده هم بزنید تا تغییر رنگ دهد. سپس ترکیب آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را با زرده و سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و آرام آرام هم بزنید تا مواد کیک شما کاملا یکدست شود. حالا برای اینکه کیکی شکلاتی و خوشمزه داشته باشید نیم پیمانه شکلات تخته‌ای آب شده را به مایه آماده کیک خود اضافه کنید.

فر را روشن و روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. مایه آماده را داخل قالب کیکی که کف آن را از قبل چرب کرده اید بریزید و به مدت ۶۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا خوب پخته شود. بعد از بیرون آوردن قالب از فر، صبر کنید تا کیک کمی خنک شود. سپس آن را روی یک ظرف دیگر برگردانید و منتظر بمانید تا از قالب جدا شود. کیک اسفنجی شکلاتی خود را به صورت افقی به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

۴۵۰ گرم مینارین قنادی را با ۴۵۰ گرم خامه قنادی سولیانو مخلوط و برای ۱۵ دقیقه ویپ کنید. هم زدن خامه‌ها ابتدا باید با دور کند باشد و زمانی که خامه فرم یکدستی پیدا کرد تند شود. این ترکیب باعث فرم‌دهی و طعم بهتر کیک تولد برفی شما خواهد شد. توجه کنید که خامه شما زمانی آماده است که از لیسک جدا نشود.

پس از اینکه خامه شما آماده شد آن را در قیف قنادی بریزید و روی یکی از سه تکه کیک اسفنجی را با آن کاملا بپوشانید و تکه بعدی را روی کیک قرار دهید. همین پروسه را مجددا برای تکه بعدی کیک نیز تکرار کنید. حالا نوبت خامه کشی است. دور تا دور کیک خود را با خامه بپوشانید و با لیسک مخصوص قنادی صاف کنید.

با استفاده از قیف قنادی روی کیک خود را با یک پیمانه شکلات تلخ آب شده کاملا بپوشانید و با لیسک سطح کار را صاف کنید. اجازه دهید تا شکلات روی کیک تولد شما خشک شود. حالا می‌توانید کیک تولد برفی خود را با انار و چند شاخه رزماری تزئین کنید. کیک تولد شما آماده است، نوش جان!


منبع:کتاب کاله

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ دی ۱۳۹۹
چه خوشمزه برای یلدا خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
خیلی بد بود درست کردن سوخت
آخرین اخبار