حمید کوراوند گفت: اصلاح ساختار شهری راه برون رفت از مشکلات آبادان است که باید بدون شعار و بر مبنای اصول شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حمید کوراوند عضو شورای شهر آبادان در نشست  اعضای شورا و شهردار با حضور محفوظی نماینده مردم آبادان گفت:شهر مانند بدن یک موجود جاندار است تک تک ادارات و مسولان شهری مانند اعضای بدن این  موجود هستند و هرکدام از اعضا درست عمل نکند  برای زندگی و حیات با مشکل مواجه می شود.

او افزود: انتظار می رود محفوظی در مرکز برای حل مشکل بدهی سنگین شهرداری به تامین اجتماعی  ، کمک کند.

این عضو شورای شهر آبادان خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان در ادوار مختلف  باید به مردم بگویند طی همه این دورانی که گذشت کدام اعتبار را برای فاضلابی که از کوچه های آبادان فوران می کند جذب کرده اند؟باید پاسخ بدهند برای ترمیم آسفالت و بهسازی معابر چه اقدام قابل توجهی ترتیب داده و به نتیجه رسانده اند؟

کوراوند  ضمن طرح چند پرسش گفت: شورای شهر در کجای نظام یکپارچه مدیریت شهری قرار گرفته است؟ نظام مدیریت شهری فعلی آیا اجازه می دهد شورای شهر مدیران شهری را بازخواست کند و در صورت کوتاهی و ضعف در عملکرد آنها را تغییر دهد؟ بعضی مشکلات زیرساختی واقعا ربطی به شهرداری و شورا ندارد و از نظر قانونی و امکاناتی ، ابزاری در اختیار نداریم تا مشکلات سایر ادارات را تذکر داده و برطرف کنیم.

او تصریح کرد: توسعه نامتوازن جغرافیای شهری و مجوز ساخت و سازهای خارج از چارچوب و رعایت نشدن اصول شهرسازی در نظر نگرفتن سرانه ها در طول دو دهه گذشته باعث شده امروز در حواشی شهر آبادان با هزاران کیلومتر مربع از معابر جدید رها شده و خاکی و بدون زیرساخت های لازم و حتی جاده دسترسی مواجه باشیم.

عضو شورای شهر آبادان گفت:مشکلات آبادان مشکلات ساختاری بیست ساله است، اصلاح ساختار شهری راه برون رفت از مشکلات است که باید بدون شعار و بر مبنای اصول و علم مدیریت و الگو برداری از مدل های موفق شکل بگیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.