با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم طی چندین عملیات نفس گیر در شبانه روز گذشته تعدادی از قاچاقچیان چوب درختان جنگلی در رستم شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید بهاء الدین سادات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، گفت: در این عملیات‌ها سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم چوب آلات جنگلی و یک دستگاه اره موتوری از پنج دستگاه خودرو سواری و وانت بار کشف و ضبط شد.

او، با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان، بیان کرد: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینگ نیروی انتظامی متهمان برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سادات، با اشاره به استمرار برخورد قاطع و جدی با عوامل قطع درختان جنگلی بلوط و تخریب اراضی جنگلی با هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان چوب و زغال تصریح کرد: بر اساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع، ساخت هر گونه کوره زغالی در مجاورت جنگل ممنوع و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی محکوم می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، از همه مردم و طبیعت دوستان  درخواست  کرد در امر شناسایی قاچاقچیان چوب آلات جنگلی و مالکان کوره‌های زغالی غیر مجاز در عرصه‌های جنگلی با منابع طبیعی همکاری  کنند و در صورت مشاهده  هر گونه تخلف مراتب را با شماره تلفن ۱۵۰۴،  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار