رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره برنامه ریزی‌های این فصل مسابقات لیگ برتر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برنامه ریزی های نامنظم مسابقات این فصل لیگ برتر کشورمان عنوان کرد: مهمترین بحث در این مسئله بحث عدالت است، یعنی اینکه نباید میان هیچ کدام از شانزده تیم لیگ برتر تفاوتی قائل شوند.

او گفت: برنامه‌ها باید به صورتی باشد که تیم شهرستانی و یا تهرانی، صدر یا انتهای جدولی فرقی با یکدیگر نداشته باشند، اما نکته مهم این است که مسئولان باید قبل از شروع مسابقات، برنامه ۱۵ هفته اول را بدهند.

او درباره برنامه ریزی‌های این فصل لیگ برتر عنوان کرد: متاسفانه از سال گذشته به علت همه گیری ویروس کرونا مسئولان برنامه بازی‌ها را ۲ یا ۳ هفته یک بار اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: ما سال‌های گذشته مانند سایر لیگ‌های بزرگ دنیا برنامه تمام مسابقات کامل  اعلام می‌کردیم که از همه لحاظ به نفع تیم‌ها و فوتبال کشورمان بود، اما در شرایط فعلی همه از جمله تیم‌ها، مطبوعات و حتی سازمان لیگ هم در این مسئله بلاتکلیف هستند که باعث لطمه زدن به فوتبال کشورمان می‌شود. با این برنامه ریزی‌ها باید به تیم‌ها نیز حق اعتراض بدهیم، چرا که این تیم‌ها حق دارند که شرایط فعلی ناراحت باشند.

فتاحی گفت: بزرگترین مشکل در برنامه ریزی‌های ما بحث مسابقات آسیایی، مخصوصا مراحل بالایی این مسابقات است.

او درباره درخواست باشگاه استقلال بابت تعویق دربی در هفته هشتم عنوان کرد: ۲ بازی اصلی لیگ ما، بازی‌های شهرآورد استقلال و پرسپولیس هستند و این بازی نیز حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

فتاحی گفت: به همین دلیل شخصی که برنامه ریزی می‌کند باید بعضی مسائل را رعایت کند تا شائبه‌ای ایجاد نشود، اما بهتر بود که برنامه پانزده هفته اول لیگ اعلام می‌شد و بعد بازی‌های معوقه میان بازی‌های دیگر برگزار می‌شد تا این مشکلات و اعتراض تیم‌ها پیش نمی‌آمد.

او ادامه داد: اصل برگزاری مسابقات لیگ بر عدالت است و این عدالت برای تمام تیم‌ها است نه یک تیم خاص که بتواند با فشار بر سازمان لیگ بازی‌های خود را به تعویق بیندازد.

فتاحی درباره زمان برگزاری شهرآورد تهران گفت: برگزاری این بازی باید برای مسئولان برگزاری مسابقات اولویت داشته باشد و بهتر است که به هواداران احترام بگذارند و این بازی را آخر هفته و یا در  روز تعطیل برگزار کنند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار