فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با تفاهم نامه ایجاد سایت پرورش میگو در سطح ۶ هزار هکتار نزدیک به نیمی از میگوی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین عملیات اجرایی طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان که با حضور هادی حق‌شناس استاندار گلستان، سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا و سایر مدیران استانی و شهرستانی در کردکوی برگزار شد گفت:خدا را شاکریم با یک کار بزرگ که با معیشت مردم استان گره خورده مشکلی از مشکلات مردم حل خواهیم کرد چراکه که معتقدیم این امر رضای الهی را در پی دارد.

او ادامه داد: ظرفیت اصلی استان گلستان حول بحث کشاورزی است و همه مسئولین استان  راجع به این موضوع دغدغه‌مند هستند.

سردار سعید محمد گفت:بیش از ۹۰ درصد تامین آب کشور برای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد و با عدم مدیریت صحیح منابع در بسیاری از استان‌ها مشکل کم آبی داریم.

او افزود: امروز کشاورزی ما در بخش‌های مختلف دچار خلل است و امنیت غذایی مردم بر همین اساس مورد تهدید قرار گرفته است.

او افزود: با تفاهم نامه ایجاد سایت پرورش میگو در سطح ۶ هزار هکتار نزدیک به نیمی از میگوی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کلنگ زهکشی اراضی به وسعت ۵۰ هزار و طرح توسعه آبیاری نوین در سطح ۱۵ هزار هکتار را به زمین خواهیم زد تا در حوزه کشاورزی استان تحولی بنیادی ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.