مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه کرونا آخرین همه‌گیری جهان نخواهد بود، گفت که دنیا سالهاست که برای مقابله با هیچ نوع همه‌گیری آماده نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید کرونا آخرین همه گیری جهانی نخواهد بود.

تدروس آدهانوم در سخنانی به مناسبت ورود جهان به دومین سال همه گیری ویروس کرونا گفت: این یک واقعیت است که کرونا آخرین همه گیری جهانی نخواهد بود. باور این مسئله بسیار دشوار است که یک سال پیش کووید-۱۹ برای ما کاملا ناشناخته بود، اما دنیای ما طی این ۱۲ ماه کاملا دگرگون شده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت یادآور شد پیامد‌های ناشی از همه گیری کرونا را تنها نباید محدود به بخش سلامت دانست بلکه این ویروس اقتصاد‌های جهانی و جوامع انسانی را ار خود متاثر کرد. البته جای تعجب ندارد، سالهاست گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد جهان آمادگی رویاروی با هیچ همه گیری را ندارد.

همه گیری ویروس کرونا دسامبر سال ۲۰۱۹ از ووهان چین آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۷۹ میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است. از این تعداد بیش از یک میلیون ۷۴۰ تن جان خود را از دست داده اند و بیشاز ۵۶ میلیون نفر نیز بهبود یافته اند.

آمریکا با بیش از ۱۹ میلیون و ۱۱۱ هزار نفر، هند با ۱۰ میلیون و ۱۴۷ هزار نفر، برزیل با ۷ میلیون و ۴۲۵ هزار نفر درصدر آلوده‌ترین کشور‌های دنیا از نظر ابتلا به کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۹
مطمئن باش آخرين پاندميه
آخرین اخبار