به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی روزی است که خبری مبنی بر مشخص شدن قیمت خودروی ملی ترکیه منتشر شده است. قرار بر این است این خودرو با قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. ترکیه پس از سالها کار کردن با تاپترین برندهای مطرح خودروی دنیا، خودروی ملی با نام togg را وارد بازارهای جهانی خواهد کرد.
صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس، تاکنون به تولید محصولات شرکتهای خارجی پرداخته و به سمت خودروهای داخلی حرکت نکرده است. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند.
کره جنوبی برندهای خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد. خودرو جدید ملی ترکیه، یک خودرو تمام برقی کراس اوور است، آن طور که طراحان آن میگویند این خودرو دارای ۲ موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۲ پیشرانه متفاوت خودرو ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.
بیشتر بخوانید:
پیمایش این خودرو هم در ۲ نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم میتوان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتریهای این خودرو را شارژ کرد. با یک حساب سر انگشتی میتوان فهمید که این خودرو ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلاری، با دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان حدود ۴۲۰ میلیون تومان در ایران قیمت دارد.
این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودروهای داخلی است. این خودروها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو ۵، رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی ۴۰۶ میلیون تومان، بسترن ۴۳۶ میلیون تومان، برلیانس ۴۳۱ میلیون تومان، آریزو ۵، ۴۳۵ میلیون تومان، رنو ساندرو ۴۳۰ میلیون تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک ۴۳۵ میلیون تومان دارد.
اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت با ۹ برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد. خودروی «توگ» با حداقل ۵۱ درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلیسازی به ۶۸ درصد میرسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی ۶۰ ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایهگذاران زنجیره خودروسازی در ۲۰ سال گذشته زمینه فعالیت ۹ برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.
انتهای پیام/
خدا اون بالاس
نه خودرو بلکه خیلی از چیز های دیگه رو
یک خودرو که متشکل از بدنه و قطعات برقی و میکانیکی و مصرفی است ، چرا در تحویل به ظاهر خودرو سازی ما ، ایربگ یک آپشن محسوب میشود ؟ چرا بوق روی فرمان یک آپشن است؟ چرا صندلی برقی یک آپشن محسوب است؟ و ما به خاطر اینها باید هزینه های بیشتری را بدهیم و آن قیمت مصرف کننده اصلا وجود ندارد.
ما صنعت خودرو سازی نداریم ، ما صنعت منتاژ خودرو داریم.
که هنوز مدیران ما این را درک نکرده اند.
این خودروها برای کشوری بزرگ و ملتی بزرگ قابل نیست.
مهم ترین فرق اینه که این ماشین اصلا اگزوز نداره و هوا رو آلوده کثیف نمیکنه
کره جنوبی برندهای خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد و....
چرا نگفتید ایران چی شد و کدوم راه رو رفت؟؟؟
از مسیری ک ایران رفت رو خجالت می کشید به زبان بیارید؟؟؟؟
همرده است
اخه اینم سواله خجالت بکشین
حتی چرخ خودرو ترکیه به تمام هیکل خودروهای ایرانی شرف داره
بی لیاقت و خائنی داریم
چقدر رو دارین
آره البته خودرو های تولید شده از نظر قیمت فرازمینی واز لحاظ کیفیت در حد فرغونن