معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان گفت: تخفیف ۷۰ درصدی پذیره موقوفات در قیدار برای مراجعین اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدی معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان  گفت: از جمله موقوفات خاص و شاخص استان زنجان موقوفه قیدار نبی (ع) است که به موجب شش دانگ موقوفه بودن پلاک ۱۰۸، اصلی بحث ثبتی ۵ وقف عام است که طبق سنوات گذشته بر اساس قوانین و موازین شرعی به اجاره مستصرفین و ساکنین واگذار شده است.

او افزود: مسکنین به دلیل بالا بودن پذیره مشمول دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه تا ۱۰۰ درصد بودند که به لحاظ و رعایت حال مردم با پیشنهاد و پیگیری کمیسیون املاک، اوقاف و امور خیریه استان زنجان پذیریه اولیه را اجرایی می‌کند.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان گفت: بر این اساس پذیره مسکونی با تخفیف ۷۰ درصدی و پذیره تجاری نیز با تخفیف ۵۰ درصدی برای مدت محدودی برای عموم مردم و مراجعین اعمال می‌گردد.

احمدی افزود: بر اساس مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه و تائید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مراجعینی که نتوانسته اند تاکنون موفق به تنظیم قرارداد اجاره شوند؛ می‌توانند با پرداخت ۳۰ درصد در اراضی مسکونی و کلیه اماکن تجاری از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان تصریح کرد: این مجوز اختصاصی و به دلیل رعایت حال مردم و قشر ضعیف جامعه و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌های بزرگ، رشد و توسعه شهر قیدار، جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف صادر شده است.

او گفت: امید می‌رود که این مجوز بتواند مشکلات حادث شده از سنوات گذشته را برای مردم حل کند.

احمدی ادامه داد: برنامه اجرای این تحفیف‌ها طبق زمان بندی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی و ظرفیت‌های موجود انجام خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.