عضو شورای شهر تهران از نبود ساز و کار مناسب در حوزه پیشگیری و بازسازی هنگام مواجه با مخاطرات طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور دویست و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز ۷ دی برگزار شد اظهار کرد: ۵ دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله است.

وی ادامه داد: پس از گذشت ۱۷ سال از زلزله بم تجربه‌ها به ما نشان داد نه تنها در حوزه پیشگیری بلکه در حوزه بازسازی هم سازوکاری محقق نشده است و از تجربیات گذشته عبرت نگرفته ایم.

صدراعظم نوری بیان کرد: نمی‌توان جلوی رخداد‌های طبیعی همچون زلزله را گرفت. با اصلاح و ممانعت از ساخت و ساز‌ها می‌توان جلوی سیل را گرفت.

عضو شورای شهر ادامه داد: تمرکز جدی و پیشگیری اهمیت بسیار زیادی دارد و در بلایای طبیعی میتوان با رویکرد‌های هوشمندانه خسارات را کاهش داد.

وی تصریح کرد: با تدوین قوانین سختگیرانه می‌توان در برابر زلزله مقاوم بود پیشگیری از سیل و طوفان و بحران‌هایی نظیر آن نیازمند چارچوب قانونی است.

صدراعظم نوری با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا آگاهی عمومی از پیشگیری بالا نرود نمی‌توان ضامن حفظ کیفیت بود هیچ سازنده‌ای نباید برای کسب سود سازه‌های بی کیفیت بسازد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حالی که اگر ایمنی، تقاضای بسیاری از مردم شود مجریان با خاطیان برخورد می‌کنند و سیستم قضایی با دست بازتر به اجرای عدالت می‌پردازد.

صدراعظم نوری بیان کرد: وظیفه تمام دستگاه‌ها در شرایط اضطراری مشخص شده است و با تدوین دستورالعمل‌ها تکالیف مشخص می‌شود و انتظار می‌رود پس از یک سال از ابلاغ قانون اجرایی شود.

وی گفت: بهبود سیستم مدیریت پیشگیری و بحران شهر تهران از جمله اولویت‌های ما بوده و توسعه سامانه‌های هشدار از جمله دیگر اقدامات است.

وی درباره طرح آب رسانی هوشمند گفت: این اقدام برای آبرسانی هوشمند به تمامی مناطق، در هنگام بحران است و تا کنون۸۵۰ هزار مترمکعب مقاوم‌سازی شده است سی مخزن آب در مناطق دهه فجر افتتاح می‌شود.

صدراعظم نوری گفت: امیدواریم با پیشگیری بیشتر بتوانیم در برابر حوادث غیرمترقبه فعال باشیم و شهری امن داشته باشیم.

انتهای پیام /

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار