رئیس اورژانس بابل نقاط حادثه خیز ترافیکی شهرستان بابل را از اول امسال تا پایان آذر ماه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر لعلی رئیس اورژانس بابل گفت: در بررسی و تحلیل داده‌های مرتبط با ماموریت‌های حوادث ترافیکی از اول امسال تا پایان آذر، جاده گنج افروز تا سه را شیردارکلا با ۲۹۴ ماموریت تصادفی، جاده جدید آمل به بابل با تعداد ۲۸۶ماموریت تصادفی، و جاده شهید صالحی از گتاب تا تا شهر گلیا با ۲۲۲ماموریت تصادفی حادثه خیزترین جاده‌های شهرستان بابل بودند.

او افزود: شهر امیرکلا با ۲۰۷ماموریت تصادفی، میدان ولایت تا ترمینال موزیرج ۱۷۵ ماموریت تصادفی و بلوار جانبازان (کمربندی غربی) با ۱۷۴ ماموریت تصادفی، حادثه خیرترین مناطق شهری از لحاظ تصادفات بودند.

لعلی گفت:بطور کلی عوامل موثر در رخداد حوادث ترافیکی در سه بعد عوامل و اشتباهات انسانی، عوامل و تهدیدات محیطی و جاده‌ای و عوامل مرتبط با ایمنی وسیله نقلیه قرار می‌گیرد.

او افزود:مهمترین عوامل انسانی منجر به تصادفات شامل ناتوانی‌ها و محدودیت‌های جسمی، عدم تعادل روحی و روانی، فقدان آموزش و مهارت کافی، رفتار‌های مخاطره آمیز، عدم استفاده از سیستم‌های ایمنی مانند کمربند و کلاه ایمنی است.

لعلی گفت:در حیطه عوامل و مخاطرات محیطی و جاده‌ای مهمترین عوامل حادثه خیز شامل مشکلات طراحی، ساختار و کارایی راه مانند باریک بودن، نداشتن شانه، پیچ جاده بدون نقاط دسترسی، مخاطرات پیرامون راه مانند پل، درخت، خاکریز‌های کنار مسیر، وضعیت راه مانند بارندگی و یخبندان و فقدان سیستم روشنایی و علائم هشدار دهنده ست.
 
او افزود:مشکلات وسایل نقلیه مانند هرگونه نقص و اشکال وسیله نقلیه که مربوط به طراحی خودرو و یا به علت فرسودگی خودرو هم نقش بسیاری در ایجاد حادثه دارد.

رئیس اورژانس بابل گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بروز حوادث ترافیکی در شهرستان و روند رو به رشد استفاده از وسایل نقلیه بررسی نقاط حادثه خیر شهرستان بابل به منظور بستر اطلاعاتی مناسب برای پیش گیری و کنترل، ضروری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.