معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: صادرات غیررسمی صنایع‌دستی بر صادرات رسمی پیشی گرفت.

کرونا فروش صنایع‌دستی را نصف کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هاشم مظاهری، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه صادرات غیررسمی صنایع‌دستی بر صادرات رسمی پیشی گرفته است اظهار کرد: با شیوع کرونا فروش محصولات صنایع‌دستی محدود شد و در صادرات رسمی صنایع‌دستی رقم قابل توجهی نبود.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش صادرات صنایع‌دستی داشتیم افزود: تولیدات صنایع‌دستی هم اکنون ادامه دارد و بازار‌های داخلی وجود دارد، اما در مجموع فروش تولیدات نصف شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل نشده‌اند، اما کارگاه‌های بزرگ با یک سوم و دو سوم نیرو کار می‌کنند.

مظاهری در ادامه با بیان اینکه امسال تعهد ما ۱۱۰ مجوز مشاغل خانگی بود یادآور شد: با استقبالی که صورت گرفت این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش و ۴۲۰ نفر آن‌ها وام اشتغال دریافت کردند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه در صنایع‌دستی نسبت به مشاغل دیگر مواد اولیه بیشتر در داخل تأمین می‌شود و  تولیدات زیاد دچار مشکل نشد، اما فروش تحت تأثیر کرونا قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه ریسندگی در نهاوند بیان کرد: در نهاوند ریسندگی دستی راه‌اندازی شده به طوری که پس از نخ‌ریسی، رنگرزی انجام شده و بافت گلیم صورت می‌گیرد که این یک محصول بومی و فرهنگی است و نیاز به مواد خارجی ندارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار