بازار امروز متعادل و منفی در اکثر نماد‌ها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار امروز یکشنبه (۷ دی ماه) در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز متعادل و منفی آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۷ دی ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۷ دی ماه

بازار امروز هم همانند روز گذشته با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز بکار گرد و شاهد افت قیمت در عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم.

خپارس به صف خرید نشست.

حرکت خودرو در مسیر ۳ درصد منفی است. ۴۶ میلیون برگه سهم در دستان حقیقی‌ها جابه جا شد.

در گروه بانکی‌ها شاهد افت قیمت در تمام نماد‌های گروه هستیم. وبصادر در قیمت ۳۰۰ تومان قرار دارد. وتجارت با افت ۳ درصد در قیمت ۳۱۳ تومان داد و ستد می‌شود. دی افت ۵ درصد دارد و در قیمت ۳۹۱۲ تومان قرار دارد.

در خودرویی‌ها #خودرو در قیمت ۳۲۷ تومان قرار دارد و از کف قیمت روزانه فاصله گرفت. خساپا در قیمت۲۳۴ تومان افت ۲ درصد دارد. خگستر افت ۳ درصد دارد.

فلزات اساسی امروز با گرایشی نسبتا منفی معاملات خود را آِغاز کردند. فروس٬ فنورد٬ زنگان و فنفت با افزایش تقاضا همراه اند. فولاد٬ فملی٬ ذوب٬ فخوز٬ فاسمین٬ کویر٬ فنوال٬ وسدید٬ هرمز و کیمیا با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند. فرآور پر عرضه‌ی گروه است.

شستا مثبت شد.

افت پنج هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فخاس، سفارس و خپارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، شستا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فراورده‌های نفتی نیز با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می‌شوند. شپنا٬ شتران٬ شبندر٬ شبریز٬ شسپا٬ شنفت و شپاس با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند. شاوان تک نماد متعادل و مثبت گروه است.

فاسمین سبزپوش و رو به بالا معامله می‌شود.

فملی به مدار مثبت رسید.

قدرت خریدار نماد‌های بزرگ را با رنج مثبت همراه کرد:

در گروه فلزات اساسی فولاد و فملی در محدوده مثبت قرار گرفتند.

در گروه بانکی‌ها وبصادر در مدار مثبت قرار گرفت.

در معدنی‌ها کگل و کچاد مثبت دنبال می‌شوند.

در خودرویی‌ها خبمهن مثبت شد. خپارس همچنان صف خرید دارد. خودرو از محدوده‌های منفی فاصله گرفت و اکنون در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

در پالایشی‌ها شبریز رشد ۲ درصد و در قیمت ۳۲۶۸ تومان قرار دارد. شتران در یک قدمی مدار مثبت قرار گرفت.

نماد شستا در قیمت ۲۳۸۵ تومان با رشد حداکثری قیمت به سمت سقف قیمت روزانه در حال حرکت است.

تمام نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی مثبت دنبال می‌شوند. شبریز در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد. شتران رشد ۳ درصد دارد. شپنا در قیمت ۱۳۵۱ تومان رشد ۲ درصد دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۴هزار و ۴۹واحدی (۰.۹درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۵۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، خودرو و شپنا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های وسپهر، چخزر و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۳۸۰میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

درساعت ۹ و ۴۵دقیقه صف‌های خرید حدود دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۴۹۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۸۹۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید وآذر، وکبهمن و خودکفا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان بیش از ۲۲۵میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش دی، گشان و غبهنوش در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۴۰میلیارد تومان (۴۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۳۲میلیارد تومان (۵۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۷نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۱۹.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه سازی، املاک و مستغلات» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای حدود ۳۲۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۱۷۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با فشار فروش ۱۹۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۵درصد از سه هزار و ۸۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۷۳۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۶۸درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزارو ۶۱۵میلیارد تومان خواهد رسید.

بوعلی ۱۱:۱۵ قابل معامله خواهد بود.

در ساعت ۱۱:۱۵ با افزایش عرضه و فشار فروش به محدوده قیمتی ابتدایی معاملات بازگشتیم و شاهد افت بیش از ۳ درصدی قیمت در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم.

صف خرید برکت عرضه شد وحجم معامله در این نماد بیش از ۱۳۷ میلیون سهم است.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۵۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۷هزار و ۸۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۴درصد یعنی دو هزار و ۵۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «خودرو و ساخت قطعات» و «هتل و رستوران» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «فلزات اساسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد #وملل، شبندر و وپارس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به آریان، فوکا و ملت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت اعتباری ملل معادل ۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی فولاد کاویان با برتری ۱۶۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۱۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار