سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزایش میزان تکثیر ویروس در داخل ریه و التهاب شدید این عضو بدن را جهش اخیر کرونا ویروس در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر محمدطاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه جهش و تغییر شکل ویژگی ذاتی کروناویروس است گفت: احتمال جهش جدید این ویروس وجود دارد؛ درصورتی که جهش جدید از دسترس سیستم ایمنی خارج شود، ویروس جدید دچار پایداری شده و موج جدیدی را به همراه دارد.

او با بیان اینکه افزایش میزان تکثیر ویروس در ریه، آخرین جهش کووید-۱۹ در ایران بوده است، بیان کرد: فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آبان و اوایل آذرماه، همین جهش یعنی التهاب شدید ریه مبتلایان بود که خوشبختانه کنترل شده است.

طاهری در رابطه با کرونا انگلیسی و آفریقای جنوبی نیز گفت:جهش، جزء لاینفک این ویروس است و در صورت عدم شناخت، غیرقابل کنترل می شود  و موج جدیدی را به دنبال دارد به‌دلیل عدم ورود کرونا انگلیسی به کشور نمی‌توان علائم آن را دربین مردم شناسایی کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید براینکه کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا نباید باعث غفلت شهروندان شود و موج چهارم را به‌همراه داشته باشد، تصریح کرد: به طور حتم تماس نزدیک و استفاده نکردن از ماسک دو راه مهم ابتلا به این بیماری است که نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.