در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی؛

نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب طراحی شد

یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه شهیدبهشتی به طراحی نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب پرداخت.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت بخش کشاورزی و امنیت غذایی از جهت افزایش تولید محصولات و درآمد کشاورزان در ایران، همواره مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار دارد. در وضعیت کنونی آب، بعنوان یک نهاده با ارزش در کشاورزی محسوب می‌شود که باید به شکل بهینه استفاده و مدیریت شود.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با طراحی "نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب" در راستای مدیریت صحیح کاربری و استفاده بهینه از آب دستاورد موثری را ارائه کرده است.

سیده زهرا درواری، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه شهید بهشتی درباره روند شکل گیری این شرکت گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۸ با معرفی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعنوان یک واحد فناور در مرکز رشد واحد‌های نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مستقر شدیم و مراحل ثبت و تأسیس خود را آغاز کردیم.

به گفته درواری، این شرکت با هدف تحقیق، تولید و توسعه راهکار‌های هوشمند مبتنی بر علوم و فناوری‌های اطلاعات مکانی در زمینه‌های مختلف، تلاش دارد تا با بهره ­گیری از تجارب، توانمندی‌های تخصصی و دستاورد‌های نوین حوزه‌های سنجش از دور، سامانه‌های اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان محور، خدمات خود را به سازمان‌های مختلف در زمینه‌های بنیادی و کاربردی ارائه کند.

او مأموریت اصلی شرکت توسعه زیرساخت مکان آشنا را تولید و توسعه زیرساخت‌های مناسب نرم افزاری و محتوای داده ای، همچنین ارائه مشاوره و خدمات فنی در زمینه‌های کاربردی علوم و فناوری‌های مکانی در سطوح ملی و بین المللی عنوان کرد.

درواری با اشاره به محصول اصلی این شرکت یعنی "نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب" تاکید کرد: در حال حاضر، با تکیه بر ایده محوری این نرم افزار، تلاش می‌شود تا با ظرفیت سازی مناسب در زمینه کشت محصولات کشاورزی متناسب با وضعیت اراضی کشاورزی و منابع آب در دسترس یک منطقه، نیاز مشتریان در خصوص بهبود مدیریت تقاضای آب، الگوی کاربری و افزایش ذخیره آب مجازی پاسخ داده شود. همچنین، مدیریت داده‌ها و اطلاعات پایه و جمع آوری شده در قالب یک پایگاه داده یکپارچه، می‌تواند پاسخگوی نیاز سازمان‌های مرتبط با مدیریت، برنامه ریزی و خدمات رسانی بخش‌های آب و کشاورزی باشد.

او در خصوص سایر اهداف این شرکت، به فعالیت در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری‌های مکانی اشاره کرد و گفت: تولید، جمع آوری، تأمین و پردازش داده و اطلاعات مکان محور، پردازش و تفسیر داده‌های سنجش از دور ماهواره‌ای و هوایی، تحلیل و مدلسازی پیشرفته و هوشمند در GIS، تولید پایگاه و سیستم‌های اطلاعات مکانی، ارائه سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده مکانی، پژوهش، آموزش و ظرفیت سازی در این علوم و فناوریها، از دیگر خدمات ما محسوب می‌شوند.

به گفته درواری مشتریان فعلی محصول اصلی این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را شرکت‌های بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات مرتبط با مدیریت کاربری و منابع آب شامل می‌شود.

او افزود: مشتریان بالقوه محصول اصلی شرکت شامل کشاورزان اراضی کشاورزی آبی، سازمان‌های متولی مدیریت، برنامه ریزی و خدمات رسانی بخش‌های آب و کشاورزی، افراد و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این بخش‌ها هستند.

مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص فروش و استقبال مشتریان از خدمات شرکت و محصول اصلی آن گفت: خوشبختانه طی اولین سال فعالیت، موفق شده ایم تا ضمن فروش خدمات مرتبط با محصول اصلی شرکت به بخش خصوصی داخلی، در سطح بین المللی نیز در زمینه پردازش تصاویر ماهواره‌ای جهت برنامه ریزی کاهش گاز‌های گلخانه‌ای همکاری کنیم.

او توسعه خدمات دانش بنیان در زمینه تولید محتوای مکانی دقیق و ارائه بسته‌های خدمات فنی در سطح بین المللی را از جمله فعالیت‌های در دست انجام این شرکت بیان کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار