رسانه‌های لیبی اعلام کردند «خلوصی آکار» در سفری غیرمنتظره وارد طرابلس شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز (شنبه) در سفری غیرمنتظره وارد طرابلس، پایتخت لیبی شد.

رسانه‌های لیبی اعلام کردند: خلوصی آکار در سفری از پیش تعیین نشده وارد طرابلس شد. او در آخرین لحظات مقصد خود را تغییر داد و به جای پایگاه «الوطیه» به فرودگاه «معیتیقه» رفت.

منابع خبری لیبی افزودند: قرار است وزیر دفاع ترکیه از دانشکده نظامی منطقه «الهضبه» برای حضور در جشنی نظامی دیدار کند.

وزارت دفاع ترکیه عصر دیروز (جمعه) اعلام کرد که نیرو‌های ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی را آموزش می‌دهند و از تسلیحات سنگین در آموزش‌های خود استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه اعلام کرد که نیرو‌های ترکیه به آموزش ارتش لیبی در چارچوب توافقنامه آموزشی، همکاری و رایزنی‌های نظامی که میان آنکارا و طرابلس امضا شده است، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

پارلمان ترکیه روز سه‌شنبه با درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور درباره تمدید حضور نیرو‌های نظامی آنکارا در لیبی به مدت ۱۸ ماه دیگر موافقت کرد.

ماه ژانویه گذشته بود که رئیس جمهور ترکیه از اعزام نیرو‌های این کشور به لیبی به منظور حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج خبر داد.

«استفانی ویلیامز» نماینده ویژه سازمان ملل در لیبیT اخیرا خبر داده بود که در حال حاضر حدود «بیست هزار نیروی خارجی» در لیبی وجود دارد که این مسئله «نقض وحشتناک حاکمیت لیبی و نقض فاحش ممنوعیت گسترش تسلیحات» به شمار می‌رود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خواهان خروج تمامی شبه نظامیان و مزدوران خارجی از لیبی همزمان با توافق آتش بس در این کشور شد و بر اهمیت وجود سازو کاری مورد اعتماد به رهبری لیبی برای رصد آتش بس تأکید کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار