مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کردند ممکن است افرادی که جراحی پلاستیک کرده‌اند، پس از دریافت واکسن مدرنا در محل جراحی، دچار تورم و التهاب شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد افرادی که جراحی پلاستیک داشته و واکسن کرونای مدرنا را تزریق کرده اند در محل جراحی، دچار عوارضی مانند التهاب و تورم شدند.

کارشناسان اعلام کردند ممکن است تمام کسانی که جراحی پلاستیک انجام داده اند دچار عوارض در محل جراحی زیبایی شوند.

شِرلی چی، یکی از محققان این مطالعه اعلام کرد دو نفر که عمل زیبایی گونه و یک نفر عمل زیبایی لب داشته اند، در محل جراحی زیبایی خود دچار التهاب و تورم شدند. البته این افراد با دارو درمانی بهبود یافتند.

چی افزود: عوارض جانبی با استروئید‌ها و آنتی هیستامین‌ها قابل درمان است. در واقع پس از دریافت واکسن، سیستم ایمنی فعال می‌شود و در نتیجه طبیعی است که شاهد واکنش سیستم ایمنی در نقاطی که عوامل خارجی وجود دارد،  باشیم. با وجود این، عوارض مذکور به سادگی توسط پزشکان درمان می‌شود و مانعی برای دریافت واکسن نیست.

واکسن مدرنا یک هفته بعد از واکسن فایزر مجوز استفاده اضطراری در آمریکا را دریافت کرده است و به دلیل کارآیی یکسان با واکسن فایزر جانشین مناسبی برای فایزر محسوب می‌شود.

مقامات تگزاس و آرکانزاس انتظار دارند مدرنا واکسن اصلی برای مناطق روستایی باشد زیرا اغلب فاقد تجهیزات فوق العاده سردخانه برای ذخیره واکسن فایزر هستند.

ذخیره سازی واکسن یکی از مشکلات پیش رو است، زیرا واکسن فایزر برای ذخیره سازی نیاز به دمای منفی ۷۰ درجه دارد اما واکسن مدرنا را می‌توان تا ۳۰ روز در دمای یخچال معمولی نگهداری کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار