هشدار هواشناسی هرمزگان:

دریا طوفانی است/ شناور‌های سبک و صیادی تردد نکنند

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز در نواحی شرقی، شمالی و مرکزی و همچنین در مناطق دریایی استان وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با نفوذ زبانه‌های سامانه پر فشار سرد بر روی استان امروز دریا (تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان) با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی مواج و طوفانی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به بیش از ۲ متر می‌رسد و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

در مناطق خشکی استان نیز از جمله نواحی شرقی، شمالی و مرکزی گردوخاک، کاهش دید افقی و افت محسوس دما پیش بینی می‌شود.

با توجه به بروز گرد و خاک توصیه می‌شود که سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی از قرار گرفتن در محیط باز جدا خودداری کنند.

همچنین با توجه به افت دما توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مزارع و باغ‌ها اتخاذ شود.

شرایط ناپایدار جوی و دریایی تا فردا شب در استان ادامه خواهد شد و روز دوشنبه از میزان سرعت وزش باد کاسته می‌شود، اما هوای سرد همچنان در استان ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.