فرماندار شهرستان دالاهو گفت: فوتی‌های کرونا در آذرماه نسبت به آبان ۵۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کرم محمدی فرماندار شهرستان دالاهو با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی فوتی‌های کرونا در دالاهو در آذرماه نسبت به آبان، بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی نیز در این مدت در شهرستان دالاهو نسبت به آبان ماه ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه در این مدت بستری‌های کرونا دالاهو ۴۸ درصد نسبت به آبان ماه کاهش پیدا کرده، افزود: شهرستان دالاهو هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و با توجه به شرایط کرونایی وضعیت مطلوبی در شهرستان حاکم است.

فرماندار شهرستان دالاهو خاطرنشان کرد: در سه ماه اخیر و حتی در بازه زمانی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از میان ۱۴ شهرستان استان تنها شهرستان دالاهو در وضعیت قرمز قرار نگرفته است.

محمدی با اشاره به وجود وحدت در میان مردم شهرستان دالاهو گفت: قرار نگرفتن در وضعیت قرمز تنها حاصل زحمات و آثار کادر بهداشت و درمان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، همکاری بزرگان شهرستان و سادات اهل حق و همچنین روحانیت شیعه و سنی بوده است.

او با تاکید بر حضور مؤثر اعضای پایگاه عملیاتی حاج قاسم سلیمانی در دالاهو خاطرنشان کرد: همکاری سپاه پاسداران و تمامی ادارات موجب به سرانجام رسیدن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.

فرماندار دالاهو با بیان اینکه ۱۰ هزار سالمند و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای در شهرستان وجود دارد، گفت: این آمار حدود ۳۰ درصد جمعیت شهرستان دالاهو را تشکیل می‌دهد و دالاهو پیرترین شهرستان استان کرمانشاه است.

محمدی ضمن اشاره به اینکه ۸۰ درصد مبتلایان و فوتی‌های کرونا مربوط به افراد مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای است، بیان کرد: کرونا در این افراد بسیار خطرناک است بنابراین کادر بهداشت شهرستان در یک ماه گذشته درب منازل رفته و حدود ۱۵ هزار نفر را مورد بررسی و آمایش قرار دادند.

او با اشاره به وجود یک مرکز ۱۶ ساعته تشخیص کرونا در شهرستان دالاهو ادامه داد: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مؤثر خود در افزایش آگاهی جامعه نسبت به این ویروس و در نتیجه کم‌تر شدن آمار نقش به سزایی ایفا کردند.
انتهای پیام/ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.