مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳ مدرسه در شهرستان ایذه و روستا‌های آن خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان ایذه در جمع خبرنگاران گفت: ۳ باب مدرسه در شهر ایذه و روستا‌های کلدوزخ ۲ و سراب ایذه احداث خواهد شد.

او افزود: نخستین مدرسه که در مرکز شهر ایذه کلنگ زنی شده دارای ۶ کلاسه است و در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با زیربنای ۷۵۰ متر مربع ساخته می‌شود.

قربانی با بیان اینکه این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد، اظهار داشت: از این مقدار ۱۰ میلیارد را خیر مدرسه ساز احمد شریعتی تامین کرده است، همچنین ۲ مدرسه ۳ کلاسه در روستا‌های کلدوزخ ۲ و سراب هر کدام در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۵ متر مربع احداث می‌شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: این ۲ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته خواهند شد که سهم مشارکت خیر در هر یک از آن‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که خیر مدرسه ساز ابوالفضل جوکار قهرودی آن را تامین کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۱۴۰ دانش آموز در این ۲ روستا تحصیل می‌کنند که با تکمیل این مدارس، تعدادی از آن‌ها از فضای جدید آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.