تولید یک هزار و ۶۷۸ تن پیله‌تر ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال یک هزار و ۶۷۸ تن پیله‌تر ابریشم تولید شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عدیل سروی‌زرگر، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: امسال ۴۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان منجر به تولید یک هزار و ۶۷۸ تن پیله‌تر ابریشم شد که این میزان تولید در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

او با بیان اینکه تعداد نوغانداران از ۱۷۵ هزار خانوار در کشور به ۲۹۰ هزار خانوار افزایش یافته است، افزود: تعداد استان‌های فعال در حوزه نوغانداری از ۲۲ به ۳۱ استان رسیده است که نوید روز‌های خوبی برای صنعت ابریشم کشور را می‌دهد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: استفاده از ظرفیت استان‌هایی که جدیدا به نوغانداری روی آورده‌اند، همچنین امکان پرورش ۲ بار در سال پس از ۲۳ سال در ۸ استان کشور با موفقیت اجرایی شده که می‌تواند به اقتصادی شدن این تولید و رغبت بیشتر نوغانداران کمک کند.

او افزایش ۵ برابری تولید نهال توت و آموزش مجازی کارشناسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را از دیگر عوامل موثر در راستای توسعه نوغانداری اعلام و پیش‌بینی کرد: با تحقق برنامه‌های در دست اجرا، در ۴ سال با پرورش ۸۵ هزار جعبه تخم نوغان و تولید ۳ هزار تن پیله ابریشم از واردات نخ و پیله ابریشم بی‌نیاز خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.