نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند که در صورت تصویب آن قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ می‌شود.

نیازی به تغییر ساعت کشور نیستبه گزارش حوزه  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران   جوان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه و تدوین کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی آن در جلسه علنی پارلمان قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ خواهد شد.

متن کامل طرح تغییر ساعات رسمی کشور به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

بیش از یکصد سال از آغاز تغییر ساعات در دنیا سپری شده است و با مطالعه این طرح کشور‌ها در تداوم اجرای این طرح بازاندیشی کرده‌اند که در این میان می‌توان به کشور‌های آلمان، انگلستان، فنلاند، سوئد و برخی دیگر از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و مهمترین دلیل آن‌ها آثار سوء تغییر ساعات بر سلامتی مردم است که ناشی از تغییر زمان خواب شهروندان و لزوم تطابق آن با زمان خورشید است در کشور ما علاوه بر این دلایل تفاوت اوقات شرعی و ساعت رسمی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است بنابر این این طرح با هدف بازگشت ساعات رسمی به حالت قبل از تغییر آن تقدیم مجلس می‌گردد؛ لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

تغییر ساعات رسمی کشور

ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ می‌گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

امضا کنندگان طرح عبارتند از، ابوالفضل ابوترابی، ابراهیم رضایی، سیدناصر موسوی لارگانی، جلال محمودزاده، سمیه رفیعی، کمال حسین‌پور، محمدصالح جوکار، نصرالله پژمان‌فر، شهباز حسن‌پوربیگلری، صدیف بدری، علی‌اصغر عنابستانی، پرویز اوسطی، جواد کریمی قدوسی، حسین امامی‌راد، محمدمهدی فروردین، رحیم زارع، سیدعلی یزدی‌خواه، محمدحسین فرهنگی، احسان ارکانی، سیدکریم حسینی، سیدکاظم دلخوش اباتری، بهروز محبی نجم‌آبادی، سیداحمد رسولی‌نژاد، جلال رشیدی کوچی، هاجر چنارانی، فریدون حسنوند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علی خضریان، محمدتقی نقدعلی.


بیشتر بخوانید

آیا فقط ایران تغییر ساعت را تجربه می‌کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
این قانونی بود که رفسنجونی وچند نفر دیگه بدون اینکه ضررو زیان آن را بدانند و روی این قانون کار بشه یک شبه جلو بردن ساعت اجرایی شد که از آن زمان یعنی از سال ۷۰ ته به امروز مردم همیشه در گمراهی به سر می برند با این قانونی که چند نفر آدم بی سواد وتهی مغز اجرا ش کردند که هرچه سریعتر باید این قانون لغو گردد ونباشد که ۱۰ نفر در کشور برای خودشان سری باشند واینکه از ۸۰ میلیون نفر بخواهند تابع شان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۰:۴۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
اگر از مردم‌هم نظر سنجی شود اکثریت مردم با این طرح موافقت هستند. زیرا تغییر ساعت اثر. روحی روانی مخربی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اون سال احمدی نژاد بیچاره اینو برداشت.نمایندگان مجلس اون سال روی لج ولجبازی تصویبش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نمایندگان امضا کننده طرح لطفا دلایل منطقی بیاورید . واز دلایل کودکانه و عوامانه بپرهیزید . اگر هم دلیل محکم ندارید با شجاعت امضای خود را پس بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
محسن خدابنده لو
۰۸:۴۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
چه نمایندگان گرانبهایی داریم.ازهمین الان به فکر این هستن که یکساعت زودترازخواب پا نشن.مملکت همه مشکلاتش حل شده تنها دغدغه ای که داشت همین ساعت بود.حیف این ملت که نمایندگانشان شماها هستید.بعد واسه اجرای این قانون چقدر حقوق ووقت تلف میکنید؟الان دغدغه مردم اقتصاد ومعیشتشون هست قانون گذاران محترم نه ساعت
Iran (Islamic Republic of)
تمشک طلایی
۰۶:۵۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اگرصد بار هم نوشته من را ارائه ندید صدویکمین بار می نویسم جلو و عقب بردن ساعتها کار مفید است وفقط یکسری افراد تنبل که حاضر نیست یک ساعت زودتر بیدار شوند معترض هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
همون قانونی که بعد شش ماه ساعتو یه ساعت جلو و یا عقب میکشن؟واقعا این قانون خیلی زایه و به درد نخور و موجب سردرگمیه لطفا حذفش کنید این قانونو :| حکمتشون چی بود برای ساختن همچین قانونی؟
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۱۵:۳۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خواهشا برروی کارهایی که باید انجام بگیرد کارکنید.بررسی تغییرساعت وقت هدردادن است .لطفا کارها راادامه دهید نه اینکه دوباره به گذشته رجوع کنیدوبرای تغییر گذشته دوباره وقت بگذارید. ازحدف کارت سوخت وبازگرداندن هزینه بر ان عبرت بگیرید.ازروی بی کاری گدشته را نبش قبرنکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خداکنه اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
به جای این کارها به فکر حل مشکلات مردم باشید .
نیاز به طرح و لایحه نیست . دولت می تونه قانون قبلی رو اجرا نکنه مثل خیلی قوانین دیگه که اجرا نمی کنه .چند سال پیش تغییر ساعت رو اجرا نکردن بدون اینکه طرح ولایحه ای در کار باشه .
آخرین اخبار