مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از هم استانی‌ها خواست: از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: هم اکنون محور‌های کوهستانی استان سفید پوش شده است و نیرو‌های راهداری با عملیات شن پاشی و نمک پاشی تلاش می‌کنند راه‌ها را باز نگه دارند.


مهدی میقانی از آماده باش بودن نیرو‌های راهداری خبرداد و گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی از عصر امروز بارش برف در ارتفاعات استان شدت می‌گیرد و هم استانی‌ها بهتر است از سفر در این شرایط پرهیز کنند و پیش از حرکت از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن شوند و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم با توجه به کاهش دما و ماندگاری دمای زیر صفر به باغداران توصیه کرد: زودتر میوه‌های پرتقال را برداشت کنند و تنه درختان یکساله و دو ساله را بپوشانند.


مهدی لطفی زاده افزود: گلخانه داران و نهالستان داران هم سیستم گرمایشی راه اندازی کنند و تاسیسات و لوله‌ها را بپوشانند.


او تاکید کرد: به دلیل برودت هوا و شرایط جوی تا رفع خطر سرمازدگی از سم پاشی، کوددهی و هرس درختان خودداری کنند.


سامانه ناپایدار از صبح امروز در استان فعال شده است و به پیش بینی کارشناسان هواشناسی استان بارش برف عصر امروز در ارتفاعات شدت می‌گیرد.


با ورود سامانه ناپایدار و با ریزش برف در ارتفاعات دمای هوا کاهش یافته و وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر در برخی نقاط گزارش شده است.


بر اساس اخطاریه شماره ۱۱هواشناسی استان، احتمال وقوع بارندگی، بارش برف علاوه بر نواحی کوهستانی در مناطق کوهپایه‌ای و سردسیر (شرق و شمال شرق)، پدیده مه غلیظ، گاهی در برخی نقاط وزش باد شدید، کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا تا عصر روز شنبه ششم دی پیش بینی شده است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.