معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فعالان بخش خصوصی ساخت ۲۴ مجتمع خدمات بین راهی را در جاده‌های این استان در دست اقدام دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریده کرمانی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی فعال در جاده‌های خراسان رضوی به ۴۶ باب رسیده است و این استان در رتبه سوم کشور از حیث تعداد مجتمع‌های در حال بهره برداری قرار دارد.

او افزود: علاوه بر ۲۴ مجتمع در حال ساخت، بخش خصوصی موافقت اصولی برای ساخت ۶۲ مجتمع بین راهی دیگر را نیز دریافت کرده است که این طرح‌ها در مرحله تملک زمین و دریافت سایر مجوز‌ها هستند.
بیشتربخوانید
مجتمع‌های بین راهی و بقاع متبرکه نقش موثری در کاهش حوادث جاده‌ای دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: فاصله مجتمع‌ها از یکدیگر باید حداقل ۳۰ کیلومتر باشد و از لحاظ ایمنی و دیگر شرایط فنی نیز جانمایی مناسب برای آن‌ها در طول راه‌ها صورت گیرد لذا با احتساب مجتمع‌های ساخته شده، در حال راه اندازی و مجوز گرفته در مجموع ۱۳۲ مجتمع در جاده‌های استان خواهیم داشت.

کرمانی نژاد بیان کرد: با تکمیل ساخت این مجتمع‌ها به ازای هر ۵۰ کیلومتر جاده اصلی در خراسان رضوی، یک مجتمع در طول راه‌ها خواهیم داشت و از طرف دیگر با توجه به این که استان رتبه نخست یا دوم پذیرش مسافر را دارد این تعداد مجتمع قابل قبول به نظر می‌رسد.

او تصریح کرد: به عنوان نمونه در مسیر ۹۰ کیلومتری و پرتردد کاهک - سبزوار و بالعکس در مجموع چهار مجتمع بین راهی وجود دارد و ۲ مجتمع نیز در حال ساخت است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.