مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری، از کاهش زمان تشریفات گمرکی ترخیص کالا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل الله دادی مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری در آیین استقرار انبار اختصاصی گمرک در شرکت ورق‌های پوشش دار گفت: با استقرار انبار اختصاصی گمرک در صنایع بزرگ استان، زمان انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا‌های وارداتی و صادراتی به کمترین زمان ممکن کاهش یافت.

او افزود: با انجام فرایند تشریفات گمرکی در صنایع علاوه بر کاهش هزینه برای تجار و دولت، زمان انجام تشریفات گمرکی کالا‌های وارداتی و صادراتی از بنادر مرزی کشور به کمتر از یک ساعت کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


الله دادی از ترخیص بیش از ۶۰ کانتینر ماشین‌آلات اولیه در شرکت فولاد ورق‌های پوشش‌دار استان خبر داد و اضافه کرد: در هفته آینده نیز ۵۰ کانتینر ماشین‌آلات صنعت فولاد از بنادر جنوب کشور برای انجام امور گمرکی مستقیم به انبار اختصاصی گمرک در مقصد ارسال و ترخیص خواهد شد.

او استقرار انبار اختصاصی گمرک در مجتمع پتروشیمی لردگان در سال ۹۸ را نیز یادآور شد و گفت: امسال نیز به منظور تحقق شعار جهش تولید حذف تشریفات گمرکی اضافه در بنادر مرزی و هدایت کالا‌ها برای ترخیص در گمرکات مقصد در دستورکار دولت قرار دارد.

الله دادی گفت: در این طرح متقاضیان و صاحبان صنایع می‌توانند اظهارنامه خود را به صورت الکترونیکی برای گمرک ارسال کنند و کارشناسان گمرک با ارزیابی کالا در محل واحد تولیدی، تشریفات گمرکی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

او افزود: با اقدام ارزنده گمرک در سال‌های اخیر، اسامی شرکت و واحد‌های تولیدی خوش حساب که سابقه قاچاق کالا ندارند، احصا و مجوز خروج کالا برای این واحد‌ها با ارزیابی اجمالی در سریع‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار