رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با فوت یک بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار قربانیان کرونا ویروس به ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷ بیمار جدید کرونایی در آذربایجان‌غربی بستری شدند ارومیه با ۳۲، خوی با ۱۴ و مهاباد با ۴ بیمار جدید بیشترین تعداد مبتلایان در استان داشتند.

آقازاده افزود: در همین مدت ۹ مورد فوت بر اثر کرونا ویروس در استان ثبت شد که با احتساب این فوتی‌ها مجموع جان باختگان این ویروس به ۳ هزار و ۲۹۱ نفر افزایش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۵۶۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۶۷ نفر مشکوک و ۲۵۵ نفر مبتلا به کرونا هستند.

او بیان داشت: هم اکنون از ۵۱۸ بیمار بستری در استان، ۱۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۴۵ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

آقازاده تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، استفاده از ماسک، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.