قاسم جان بابایی گفت: حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در وضعیت خوبی نیست و برای همین منظور بزودی برخی از پروژه‌های حوزه سلامت این منطقه تکمیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست جمع‌بندی سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهارداشت: اوژانس بیمارستان چابهار تا چهار ماه آینده، زایشگاه ۲ ماه آینده افتتاح و بیمارستان پلان و بیمارستان در حال ساخت نیروی دریایی کنارک هم بزودی تعیین تکلیف می‌شوند.

او گفت: برخی از بخش‌های حوزه سلامت قصرقند راه اندازی تا خدمات مطلوب تری به بیماران ارائه و شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بیمارستان پلان و چابهار باید سریعتر تعیین تکلیف شوند و در این باره اقدامات در حال انجام است و به توافق‌هایی رسیده‌ایم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز بیان کرد: چارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر بصورت کامل و جامع طی چند ماه آینده کامل خواهد شد.

علی اکبر حق دوست افزود: موارد مطرح شده در این سفر پیگیری می‌شوند و آنچه در حوزه آموزشی است ترتیب اثر داده خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهارداشت: در این سفر مسائل و مشکلات بررسی و براساس اولویت پیگیری خواهند شد و امیدواریم بسیاری از مشکلات مطرح شده مرتفع شود.

سید کامل تقوی نژاد افزود: برخی از پروژه‌ها که سال‌ها بلاتکلیف بوده‌اند نظیر پروژه بیمارستان پلان ان شاالله پیگیری لازم انجام و تکمیل خواهند شد.

او گفت: وضعیت زیرساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را مطلوب ارزیابی نمی‌کنیم و باید برای بهبود وضعیت با تخصیص اعتبارات اقدام شود تا به شاخص‌های کشوری برسند.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان محرومیت‌های عمیق وجود دارد و نیاز به توجه جدی و تخصیص اعتبار است.

معین الدین سعیدی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار بعد از سه سال کلنگ زنی همچنان فاقد اعتبار و سرنوشت نامعلوم است.

او حضور سه معاون وزیر بهداشت به سواحل مکران و جنوب سیستان و بلوچستان را نشان از توجه جدی دولت به حل مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و بر حل مسائل و تعیین تکلیف پروژه‌ها تاکید کرد.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی بر ساخت بیمارستان در قصرقند، پلان، کنارک، زرآباد و نگور دشتیاری تاکید کرد و افزود: حوزه بهداشت ودرمان جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی دارد که با سایر نقاط کشور کاملا متفاوت و محروم تر از هر جایی است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: نخستین خواسته مردم شهرستان‌های ساحلی جنوب این استان دانشگاه مستقل علوم پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی است.

رحمدل بامری افزود: ساخت و تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی یکی از مهمترین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم بیش از هشت شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان از جاسک تا راسک با جمعیت حدود یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد و از هر لحاظ با کمبود تخت، متخصص، پزشک و پرستار مواجه است.

او  بیان کرد: پروژه اورژانس، زایشگاه و سایر پروژه‌های بهداشتی و درمانی نظیر بیمارستان نیمه کاره پلان بعد از چند سال باید تعیین تکلیف شوند.

فرماندار چابهار راه اندازی اورژانس هوایی و تکمیل چارت بهداشت ودرمان، اختصاص امکانات بهداشتی و درمانی، استخدام نیروی انسانی مورد نیاز را در این شهرستان خواستار شد و افزود: چابهار به عنوان بزرگترین بندراقیانوسی ایران نیازمند تلاش بیشتر در حوزه سلامت مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهارداشت: در حوز این دانشگاه ۹ بیمارستان، ۷۴ متخصص با ۵۷۴ پرستار وجود دارد.

کامران کردی بیان کرد: سرانه تخت در کشور پایین ترین آن به حوزه دانشگاه علوم پزشکی در حدود ۶ دهم به هر یکهزار نفر است و حتی پایگاه انتقال خون در نیکشهر وراسک وجود ندارد.

او  ادامه داد: مهمترین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر جداسازی دانشکده‌های مامایی، بهداشت و آموزشی است تا اعضای هیات علمی و فضاهای مورد نیاز و آموزش آنها بهتر رسیدگی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۵۰ درصد خانه‌های بهداشت حوزه دشتیاری و چابهار غیر فعال هستند و سه هزار پست بلاتصدی داریم که ۶۱ درصد پست‌های بهداشت ودرمان نیز بدون پست است.

حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک نیز اظهارداشت: شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کنارک فاقد بیمارستان بوده که نیاز است تا شاخص تخت آن به استاندارد کشوری نزدیک شود.

عضو شورای‌عالی استان‌های کشور و عضو شورای اسلامی بخش پلان نیز اظهارداشت: بیمارستان پلان در ۲۹ سال قبل کلنگ زنی شده و مردم آن همچنان چشم انتظار هستند و برای مداوا به پاکستان می‌روند.

شه بخش گرگیج افزود: پلان مرکز بخش دشتیاری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و ۳۰۰ روستا در حوزه سلامت با مشکلات زیادی مواجه است.

او  ساخت بیمارستان پلان را از خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: مردم در حوزه پلان آب سالم، جاده استاندارد و سایر زیرساخت‌ها را ندارند.

رییس شبکه بهداشت ودرمان چابهار نیز گفت: اورژانس سوانح با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و بلوک زایمانی ۸۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با بازدید معاونان وزارت بهداشت و مسوولان حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تا چند ماه آینده تکمیل شوند.

مهدی میرادی افزود: با وجود کمبودها و مشکلات همواره سعی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و رضایت مردم بوده‌ایم.

او  تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی چابهار را در ارائه خدمات بهتر مفید دانست و خاطرنشان کرد: چابهار با توجه به جایگاه و موقعیت استراتژیک نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر حوزه سلامت است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار