فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تخریب ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در آرادان روستای جلیل آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمد فخیری فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تخریب ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان آرادان (روستای جلیل آباد) خبر داد و گفت: با متخلفان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی برخورد قاطع می‌شود.

او اظهار داشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با هماهنگی با مقام قضائی تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی آرادان انجام شد.

سرهنگ فخیری بیان کرد: با توجه به اینکه مالکان این بناها، بدون اخذ مجوز لازم از جهاد کشاورزی شهرستان آرادان، اقدام به ساخت‌وساز استخر، بنا‌ها و دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی کردند؛ با همکاری عوامل انتظامی شهرستان و مأموران جهاد کشاورزی شهرستان، تمامی بنا‌های غیرمجاز تخریب و اراضی کشاورزی به وضع سابق بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با تخریب این ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان آرادان، ۸ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد و به وضع سابق اعاده شد.
فخیری با تأکید بر لزوم انجام فرایند‌های قانونی برای هرگونه احداث بنا با هر عنوان در اراضی کشاورزی گفت: از شهروندان تقاضا داریم قبل از هر گونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و باغی حتماً به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه و مشاوره لازم را اخذ کرده تا متحمل خسارت مالی نشوند.

او اضافه کرد: با توجه به حضور عوامل گشت حفظ کاربری در سطح اراضی کشاورزی و باغی، در صورت مشاهده ساخت وساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی، ضمن توقیف عملیات ساخت‌وساز، اقدامات قانونی نیز انجام و با متخلفین و متعرضین برخورد لازم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
لطفا جلوی تفکیک و تغییر کاربری اراضی بکر کشاورزی واقع در روستای گرجی و شرف آباد و خیابان کشاورز بسطام را بگیرید. چرا برای تفکیک و دیوارکشی و خرد کردن زمینهایی که گندم کشت میشود مجوز قطعه قطعه کردن به قطعات ۱۵۰۰متری صادر می شود؟؟؟ آن هم فقط برای یک یا دو نفر که زمینها را خریداری میکنند و بعد از ریز کردن به فروش رسانند و ثروت هنگفتی کسب می کنند . بعضا به جهت جلوگیری از شناسایی شدن مبلغی رد و بدل نمیشود و با مغازه یا ساختمان معاوضه میگردد. چندین هکتار زمین کشاورزی در مجاورت جاده گرجی ویلا سازی شده. و روز بروز هم افزایش می یابد. چرا پیگیری نمیشود.