۲۰ هزار نفر از جمعیت اهر غربالگری کرونا شدند

فرمانده سپاه ناحیه اهر از غربال‌گری ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: بسیجیان تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا همپای مدافعان سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سرهنگ پاسدار موسی صفی فرمانده سپاه ناحیه اهرروز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان اهر  گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت اپیدمی بیماری کووید-۱۹ با مشارکت دستگاه‌های دولتی، سپاه شهرستان و سایر نهاد‌ها در شهرستان اجرا می‌شود.

او افزود: از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا کنون ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت شهر اهر به صورت محله‌محور و پایش خانه به خانه غربال‌گری شده‌اند که از این تعداد ۴۲۶ نفر افراد مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

او گفت: محوریت این طرح شناسایی، غربال‌گری و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کروناست تا به نوعی بتوانیم با درمان خانگی و رعایت قرنطینه جهت قطع انتقال زنجیره این بیماری؛ در کاهش ورودی بیمارستان جلوگیری کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به این‌که تاکنون نزدیک به ۹۰۰ مورد به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تذکر اقناعی و ارشادی داده شده است، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۲ تیم نظارتی از بسیجیان سپاه ناحیه اهر سازماندهی شده است.

سرهنگ صفی اضافه کرد: همچنین ۴۶۴ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های ۲ نفره در گروه‌های مراقبتی مشتکل از یک نفر مراقب سلامت و ۲ نفر بسیجی برای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت غربال‌گری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا در شهرستان سازماندهی شده اند.

او با ذکر اینکه ۶۵ تیم حمایتی از بسیجیان به منظور حمایت از بیماران کرونایی در محلات خدمات‌رسانی می‌کنند تا به بهانه انجام امور و تامین مایحتاج زندگی قرنطینه خانگی را نقض کنند، اضافه کرد: این تیم‌های حمایتی تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ بسته معیشتی برای بیماران کرونایی نیازمند تحویل داده‌اند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس ، معیشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار