معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان اصفهان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین امیری معاون خدمات شهری شهردار اصفهان، اظهار کرد: با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور مصرف آن بسیار بالا بوده و به نظر می‌رسد مشکل اساسی موضوعات فرهنگ‌سازی است و باید در ارتباط با مباحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی و فعالیت‌های تأثیرگذار برای تغییر رویکرد و دیدگاه مردم اقدامات گسترده انجام شود.

او با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ فرهنگسرای متعلق به شهرداری در شهر، افزود: وجود این فرهنگسرا‌ها ظرفیت خوبی است تا با همکاری و مشارکت شهرداری و بخش فرهنگی شرکت توزیع برق، اقدامات لازم در زمینه فرهنگ سازی و آموزش عمومی را انجام داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای تشویق هر چه بیشتر شهروندان به استفاده از انرژی‌های خورشیدی و فسیلی باید تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب شود، ادامه داد: این موضوع در شورای اسلامی شهر مطرح شده و شورای اسلامی شهر، شهرداری را مکلف کرده است که سالانه بالغ بر سه هزار آبگرمکن خورشیدی نصب شود.

او خاطرنشان کرد: در یکسال و نیم گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد آپارتمان شهر مجهز به آبگرمکن خورشیدی شده است.

امیری با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ سازی برای کاهش مصرف انرژی برق، گفت: با همکاری سایر ادارات باید مصرف سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، آسانسورها، موتورخانه، سیستم‌های تهویه در ساختمان‌های اداری کاهش پیدا کند و اداره برق نیز علاوه بر بسته‌های تشویقی برای شهرداری، باید بسته‌های تاثیرگذارتر برای سایر ادارات نیز در نظر بگیرد.

او با اشاره به وجود یک هزار و ۴۸۰ انشعاب در سطح تأسیسات شهرداری، اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌ها ۱۲ درصد، سیستم روشنایی پارک‌ها ۱۸ درصد، آب‌نما‌ها ۲۹ درصد و سیستم‌های تأمین و انتقال آب ۳۹ درصد سهم مصرف برق شهرداری را به خود اختصاص داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در دو بخش تأمین و انتقال آب و آب نما‌ها باید بازنگری اساسی انجام داد و از دیدگاه‌های کارشناسی شده و از سیستم‌های کاهنده استفاده کرد.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار