رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۱۷ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت حدود ۷۷ میلیون تن در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی صنایع تبدیلی در استان، برای این واحد‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی صورت گرفته که رقم بسیار قابل توجهی در حوزه صنعت استان به شمار می‌رود.

بابایی با اعلام اینکه ۳۱۷ واحد با ظرفیت حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات تبدیلی در استان فعال است، افزود: با فعالیت این واحد‌های صنعتی برای ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به زمینه فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی این استان، گفت: این واحد‌ها بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی فعال هستند.

او اضافه کرد: تولید آرد گندم، قند، انواع میوه و آب میوه و نوشیدنی، مرغ، کنسانتره خوراک دام، انواع پوره میوه و سبزیجات، انواع مارمالاد، انواع خامه پاستوریزه، خمیر پیتزا، انواع ماست پاستوریزه، آرد برنج، انواع برگرها، کباب لقمه و فرآورده‌های مشابه تهیه شده از گوشت قرمز چرخ شده، انواع شکلات و کمپوت زمینه فعالیت واحد‌های صنایع تبدیلی در استان می‌باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های این استان در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی است که می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل کند.

صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشاورزی از آن جهت که موضوعات مرتبط با غذا، کشاورزی و صنایع وابسته به آن را شامل می‌شود همیشه در محافل اقتصادی مهم بوده و با توجه به شرایط بسیار مناسب آذربایجان‌غربی می‌توان گفت که توجه به سرمایه‌گذاری در این حوزه، پرداخت تسهیلات لازم به واحد‌های فعال برای بازسازی و به‌روزرسانی ماشین‌آلات موجود و قرار دادن سرمایه در گردش کافی به آن‌ها قادر خواهد بود در مدت زمان کوتاهی این استان را با جهش بزرگی در این بخش مواجه سازد.

عمده صنایع آذربایجان‌غربی در بخش صنـایع تبدیلی میوه، مواد غذایی و کانی غیر فلزی متمرکز شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.