فیصل مقداد در سخنانی اعلام کرد دیپلماسی کشورش مبتنی بر تقویت ائتلاف با کشور‌های دوست است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در سخنانی اعلام کرد دیپلماسی کشورش در جهت مبارزه با تروریسم و تقویت ائتلاف‌ها با کشور‌ها و طرف‌های دوست، و در رأس آن حزب الله لبنان است.

فیصل مقداد، وزیر خارجه جدید سوریه در مصاحبه با پایگاه خبری العهد گفت: از دست دادن دوست درگذشته ولید المعلم مسأله‌ای غم انگیز است؛ چرا که ما با همدیگر برای تقویت حاکمیت سوریه و تقویت ائتلاف‌ها با نیرو‌های دوست همکاری کردیم.

او در ادامه افزود: دیپلماسی سوریه بر همان شیوه سابق یعنی مبارزه با تروریسم و تقویت ائتلاف با طرف‌های دوست و در رأس آن حزب الله ادامه دارد و دیپلماسی سوریه بر همین اصولی که وزیر خارجه درگذشته می‌پیمود، ادامه خواهد داشت؛ فردی که به خاطر سوریه در تمامی صحنه‌های بین المللی جنگید و به بهترین وجه نمایندگی کشور را برعهده گرفت.

این در حالی است که «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه نیز در گفت و گویی با پایگاه خبری العهد، اعلام کرد: ولید المعلم، شمار فراوانی از دیپلمات‌ها را فراهم کرد و وزارت خارجه سرشار است از دانشجویان و فرزندان وی که دارای همان تفکر و همان صلایت و اراده برای دفاع از سوریه هستند.

او همچنین گفت وزیر خارجه درگذشته سوریه قادر بود پرونده‌های سخت را با روانی و خردمندی و در شرایط سخت به پیش ببرد.
حسین الحاج حسن، عضو فراکسییون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان نیز که در مراسم گرامیداشت ولید المعلم حاضر بود، به پایگاه خبری العهد گفت: ما به دمشق آمدیم تا در مراسم چهلم ولید المعلم شرکت کنیم. ما بر ادامه مسیر مقاومت و مسیر ثابت سوریه در تلاش برای مقاومت در برابر پروژه‌های امریکا و رژیم صهیونیستی تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار