رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با نوآوری و علمی شدن کشاورزی و اجرایی شدن طرح‌های پژوهشی شاهد چند برابر شدن تولید محصولات کشاورزی در یزد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی، گفت: ما در تولید به ویژه نهاده‌های دامی ضعیف و وابستگی داریم که باید با کار‌های پژوهشی و خلاقانه از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم درست استفاده کنیم تا این ضعف‌ها را برطرف نماییم و شاهد جهش و رونق تولید باشیم.

او با بیان اینکه حمایت مسئولین استان باعث شده تا در این زمینه در بخش کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی باشیم گفت: با این نگاه علمی و خلاقانه توانسته ایم الحمدالله در تولید شیر به تولید هفت برابری، در گوشت قرمز به تولید  سه برابری و همچنین در سایر محصولات کشاورزی به تولید چند برابری در واحد سطح و با ظرفیت‌های موجود برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به طرح‌های مهم پژوهشی که در بخش کشاورزی استان در حال اجرا و یا در برنامه‌های آتی باید قرار بگیرد افزود: مهمترین وظیفه ما کم کردن فاصله تحقیق، ترویج و اجرا و عملیاتی کردن طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که انشاءالله با عملیاتی شدن آن‌ها شاهد رشد بخش کشاورزی و تبدیل شدن مجدد روستا‌ها به قطب تولید خواهیم بود که نتیجه آن رونق و بازگشت مردم به روستا‌ها است.

عظیمی، معاون اقتصادی استاندار نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت پژوهش و گستردگی آن اضافه کرد، واقعیت این است که پژوهش تا عملیاتی نشود و مردم از اجرایی شدن آن لذت نبرند نمی‌توانند به اهمیت آن پی ببرند و به آن اعتقاد پیدا کنند.

او اظهار داشت: رویکرد جوامع در آینده توسعه و پیشرفت روزافزون تکنولوژی البته با تلفیق با سنت است، پس ما نیز باید بلند فکر کنیم، ایده پردازی کنیم و در این مسیر حرکت کنیم تا از جامعه جهانی جا نمانیم.

حجت الاسلام محمد موسوی، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: در مرکز تحقیقات کشاورزی، هیئت علمی و امکانات خوبی داریم و طرح‌های بسیار خوبی نیز در حال بررسی است، ولی متاسفانه در اجرا و عملیاتی شدن این طرح‌ها ضعف و مشکل داریم که بهترین راه رفع این مشکل، واگذاری عملیات اجرایی آن‌ها به شرکت‌های دانش بیان است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.