وزارت دفاع هلند اعلام کرد که در مورد ادعای شلیک توپخانه‌ای به یک روستا و احتمال کشتار غیرنظامیان افغانستان توسط نیرو‌های هلندی در سال ۲۰۰۷ میلادی تحقیق می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع هلند اعلام کرد که در مورد ادعای شلیک توپخانه‌ای به یک روستا و احتمال کشتار غیرنظامیان افغانستان توسط نیرو‌های هلندی در سال ۲۰۰۷ میلادی تحقیق می‌کند.

وزارت دفاع هلند پس از آن این تصمیم را گرفته که یک سرباز پیشین در مصاحبه با روزنامه هلندی «تورو» گفته است که به او دستور داده شد تا به خانه‌ها در ولسوالی چوره ولایت ارزگان با سلاح سنگین شلیک کند، چون به گفته او، فرماندهان وی به حضور طالبان در آنجا مشکوک بودند.

این سرباز مدعی شده که دستور شلیک بر روستا، تنها بر اساس استراق سمع مکالمات رادیویی جنگجویان طالبان داده شده‌بود و در جریان انجام این حملات، هیچ شلیکی از این روستا به سوی سربازان هلندی نشد.

پس از نشر این مصاحبه، وزارت دفاع هلند گفت که این وزارتخانه گزارش کشتار غیرنظامیان توسط سربازان هلند را بسیار جدی بررسی می‌کند. این وزارتخانه گفته که دستور تحقیق را در مورد این رویداد صادر کرده است.

این وزارتخانه همچنین افزوده است که شیوه گزارش دهی سربازان هلندی از حوادث را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

هم اکنون ۱۶۰ سرباز هلندی در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند. نیرو‌های هلندی از ابتدای حضورشان ۲۵ کشته نیز در افغانستان داده‌اند.

پیش از این وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد که نیرو‌های ویژه ارتش این کشور در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده و ۳۹ غیر نظامی را به طور غیر قانونی کشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.