کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود از بعد از ظهر امروز شاهد بارش برف همراه باکولاک و وزش باد شدید باشیم که این بارندگی تا  فردا عصر ادامه  خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سلطانی کارشناس هواشناسی  استان زنجان گفت: هوای دمای زنجان در حال حاضر  قسمتی ابری تا ابری می باشد و برخی نقاط با مه آلودگی همراه است.

او ادامه داد: پیش بینی می شود از بعد ظهر امروز شاهد بارش برف همراه باکولاک و وزش باد شدید باشیم که این بارندگی تا  فردا عصر ادامه  خواهد داشت.

سلطانی افزود: از روز شنبه تا اواسط هفته پیش رو بارشی پیش بینی نمی‌شود.

او در ادامه تشریح کرد: دمای هوا از فردا کاهش محسوس خواهد داشت و شرایط یخ بندان سراسری را شاهد خواهیم بود. 

سلطانی تصریح کرد: سرد‌ترین ایستگاه دمایی گزارش شده در استان زنجان خیر آباد با دمای منفی ۶ درجه و گرمترین ایستگاه نیز گیلوان با دمای مثبت ۹ درجه می‌باشد.

کارشناس هوا شناسی زنجان گفت: دید افقی در شهرستان خرمدره ۳۰۰ متر گزارش شده اشت که کمترین دید افقی در استان زنجان می باشد.

سلطانی در ادامه تاکید کرد: شهروندان از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند و کشاورزان، مرغ داران و دام داران و نیز گلخانه داران اقدامات پیش بینانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی را انجام دهند.


او در انتها گفت: در بخش ساخت و ساز نیز توسیه می‌شود که با توجه به سردی دما از فعالیت‌های عمرانی به ویژه بتن ریزی پرهیز شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: هواشناسی ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.