کوهن: عادی سازی روابط با کشور‌های دیگر به دولت بایدن موکول شد

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت در یک ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ عادی سازی روابط جدید با کشور‌های عربی بعید است رخ دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یوسی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد بعید است طی یک ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا عادی سازی روابط با کشور جدیدی رخ دهد.

بر این اساس، کوهن گفت: از دوره ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید کمتر از یک ماه باقی مانده است و بعید است طی این مدت شاهد عادی سازی روابط جدید میان تل آویو و کشور‌های عربی و اسلامی جدیدی باشیم. عربستان، عمان و نیجر از جمله موارد بالقوه برای عادی سازی روابط است، اما رخ دادن این اتفاق در کوتاه مدت بعید به نظر می‌رسد.

وی افزود: احتمال عادی سازی روابط با شش کشور در سال‌های آتی وجود دارد. اقدامات جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در این زمینه می‌تواند بسیار مهم باشد. اگر بایدن بتواند سیاست‌های ترامپ را ادامه داده و با جدیت علیه ایران که حامی شماره یک تروریسم دولتی است تحریم‌ها را ادامه دهد، آنگاه این توافق‌ها نیز می‌تواند ادامه یابد.

تاکنون امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش اقدام به عادی سازی روابط به رژیم صهیونیستی کرده اند. کوهن از احتمال عادی سازی روابط با دو کشور در شرق آسیا نیز خبر داد، اما از ذکر نام آن‌ها خودداری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار