معاون فنی عمرانی شهرداری تهران  زمان افتتاح رسمی بزرگراه شهید نجفی رستگار را اعلام کرد.

صفا صبوری‌دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افتتاح بزرگراه شهید نجفی رستگار اظهار کرد : فاز اول این بزرگراه سال گذشته به افتتاح رسید و ساز و دوم آن که تقریباً ۹۰ درصد پروژه است با توجه به وعده‌ای که داده بودیم امسال افتتاح می‌شود. 

وی ادامه داد: البته از دو هفته پیش بهره‌برداری از این بزرگراه آغاز شده و مردم هم اکنون در حال استفاده از آن هستند اما انشاالله افتتاحیه رسمی آن ظرف یک هفته آینده و در تاریخ مناسب برگزار خواهد شد. 

صبوری‌دیلمی در پاسخ به این سوال که چند سال طول کشید تا این بزرگراه ساخته شود گفت:  از سال ۱۳۸۸ ساخت این پروژه بزرگراه آغاز شد اما به صورت نیمه کاره رها شده بود که هم اکنون به پایان رسیده است. 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این بزرگراه به چهار فاز تقسیم شده است گفت:  فاز اول آن سال گذشته آغاز شده و به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن که بزرگترین فاز است و تقریباً ۹۰ درصد عملکرد بزرگراه را به خود اختصاص داده است هفته آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فاز سوم چهارم بزرگ گفت : فاز سوم مربوط به دو پل در انتهای بزرگراه است  که آنها هم به زودی افتتاح می‌شوند و فاز چهارم هم بخش‌هایی از کندرو ها است البته این کندروها ها نقش تعیین‌کننده‌ای در استفاده از بزرگراه ندارند و ورودی و خروجی محله مشیریه به بزرگراه نجفی رستگار را تسهیل می‌کند که هر دو این فازها تا ابتدای سال آینده تکمیل می شوند.

صبوری دیلمی پاسخ به این سوال که این بزرگراه کدام محورها را به یکدیگر متصل می‌کند بیان کرد:  بزرگراه شهید نجفی رستگار،  بزرگراه‌های آزادگان و امام رضا(ع) را  به صورت مستقیم به یکدیگر وصل می‌کند و به کمک آن کسانی که قصد حرکت از شرق به غرب کشور را دارند می‌توانند بدون ورود به تهران از این کمربندی استفاده کنند و در اصل این بزرگراه بخش بزرگی از کمربندی تهران را تکمیل می کند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار