رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد اعتبارات تسهیلاتی خط اعتباری شماره هشت ویژه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد اعتبارات تسهیلاتی خط اعتباری شماره هشت ویژه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال جذب شده است.

او افزود: این اعتبارت از طریق معرفی متقاضیان به بانک کشاورزی برای تهیه ادوات و تجهیزات کشاورزی به شعب بانک کشاورزی استان به تعداد ۴۱۲ نفر متقاضی پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: از این تعداد ۲۸۸ فقره پرونده برای خرید انواع تراکتور، کمباین و تیلر و ۲۲۴ پرونده برای خرید دستگاه، ادوات و تجهیزات کشاورزی پرداخت شده است.

او ادامه داد: منابع خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و افزایش درجه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

ابراهیمی گفت: ارتقای ضریب و درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن کشاورزی باعث افزایش تولید و بهره وری کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی و تسریع در مراحل کشاورزی و پایین آمدن هزینه کارگری می‌شود.


او افزود: به منظور ارتقای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی به استان اختصاص داده شد و در حال حاضر درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان ۸۰ است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار