تیموری گفت:آمار ولادت در قم از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، منوچهر تیموری،مدیرکل ثبت‌احوال قم با اشاره به این که در تقویم سوم دی‌ماه به نام روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شده است ،گفت: شعار امسال روز ثبت احوال «ثبت‌احوال هوشمند، امنیت و هویت در فضای مجازی، خدمات فراگیر» است.

او با بیان این‌که قدمت ثبت‌احوال قم به ۹۵ سال می‌رسد، افزود: ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۰۴ اولین سند ثبت‌احوال به نام حاجی میرزا حسین‌خان سعیدی در قم صادر شده است.

تیموری در ادامه با اشاره به آمار ولادت در قم  اظهار کرد:از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۳ هزار و ۵۲۸ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او افزود: نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، فاطمه زهرا، معصومه، نازنین، زهرا، رقیه و نرگس میان نوزادان دختر و نام‌های علی، امیرعلی، محمدحسین، امیرحسین، امیرعباس، علیرضا، حسین، محمدمهدی، محمدعلی و محمدرضا بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر داشته است.

 مدیرکل ثبت‌احوال قم گفت: برای ثبت واقعه ولادت ۱۵ روز و وفات ۱۰ روز مهلت تعیین شده که در استان قم ۹۸ درصد وقایع حیاتی در این مهلت قانونی ثبت می‌شوند.

تیموری ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در سه بیمارستان ایزدی، شهدا و گلپایگانی و همچنین آرامستان بهشت معصومه (س) ماموری برای ثبت ولادت و وفات مستقر شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.