مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : درآمد‌های حوزه گمرکی استان طی ۹ ماه اخیر حدود ۷۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ضمن بیان اینکه درآمد‌های حوزه گمرکی استان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد افزایش داشته است گفت : درآمد هشت ماهه ابتدایی سال ۶۶ میلیارد تومان بوده و درآمد ماه اخیر چندین برابر ماه‌های گذشته است.

او با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی درآمد هشت ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه پارسال گفت : واردات به دلیل تورم و نداشتن صرفه اقتصادی رقم پایینی دارد که حدود ۷۶۳ کامیون است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: ترانزیت کالا مبدا در هشت ماه ابتدای سال کاهش، اما ترانزیت مقصد حدود هزار و ۷۴۳ کامیون است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد افزایش یافته است.

حیدری با بیان اینکه در مدت هشت ماه ابتدایی سال بیش از ۱۹۸ هزار کامیون صادرات از مرز‌های استان انجام شده است افزود: این تعداد افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در فصل سرد سال برخلاف روال سنوات گذشته صادرات به کشور عراق افزایش یافته که دلیل آن نیز افزایش صادرات به بخش کوردنشین به دلیل نزدیکی عید کریسمس است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: امسال بنا بر دستور طرف عراقی مرز‌های شوشمی و شیخ صله به مدت ۴۵ روز و مرز‌های خسروی و سومار به مدت پنج ماه تعطیل بودند.

حیدری با اشاره به وجود پنج مرز در استان کرمانشاه گفت: سه مرز شوشمی، شیخ صله و سومار علیرغم داشتن مجوز رسمی به صورت بازارچه‌ای فعال بوده و ۲ مرز پرویزخان و خسروی به عنوان مرز‌های رسمی شناخته می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.