کنسرسیوم نورد استریم ۲ به رهبری روسیه راه اندازی لوله‌های گاز در آب‌های دانمارک را پس از یک سال توقف به دلیل تحریم‌های آمریکا آغاز می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به گفته یک ناظر دریایی دانمارکی، انتظار می‌رود کنسرسیوم نورد استریم ۲ به رهبری روسیه تخلیه لوله‌های گاز در آب‌های دانمارک را پس از یک سال توقف ساخت و ساز به دلیل تحریم‌های آمریکا آغاز کند.

نورد استریم ۲ که به منظور افزایش دو برابری ظرفیت خط لوله موجود گاز از روسیه به آلمان طراحی شده، به محل مناقشه میان مسکو و واشنگتن تبدیل گشته و آمریکا در تلاش است تا اتکای اروپا به انرژی روسیه را قطع کند؛ همچنین قصد دارد فروش گاز مایع منتقل شده از دریای خود را به اروپا افزایش دهد.

بر همین اساس اداره دریانوردی دانمارک دستور اطلاع رسانی از ۱۵ ژانویه در مورد لوله گذاری خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را در بستر دریای بالتیک  صادر کرده است. گفته می‌شود کشتی فورتونا کار لوله گذاری را با همراهی کشتی‌های Baltic Explorer و Murman و سایر کشتی‌های تأمین کننده انجام خواهد داد. فورتونا  در آب‌های کم عمق منطقه آلمان پس از شروع کار در این ماه لوله گذاری را  انجام خواهد داد. 

سخنگوی اداره دریانوردی دانمارک گفت: ما در موقعیتی نیستیم که جزئیات ساخت و ساز را ارائه دهیم. این کنسرسیوم، تحت هدایت غول گاز روسیه (گازپروم)، هنوز بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط لوله با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب را راه اندازی نکرده است، اگرچه بیش از ۹۰ درصد پروژه به اتمام رسیده است.

شرکت آلسیس سوئیس-هلندی در ماه دسامبر ۲۰۱۹ پس از تحریم‌های واشنگتن، لوله گذاری را به حالت تعلیق درآورد و روسیه را به استفاده از منابع خود برای ساخت خط لوله ۱۲۳۰ کیلومتری ترغیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار