طرح نمادین مکمل یاری ویتامین دی و آهن یاری برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مراسم نمادین افتتاحیه طرح مکمل یاری ویتامین دی و آهن یارى دختران در مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه استان قزوین در دبیرستان فرزانگان شهیدان شالباف ناحیه یک قزوین با حضور حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت استان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم شاهراه‌های سلامت هستند،گفت: طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود آهن و ویتامین دی دانش آموزان در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم اجرا می شود.

اصغری افزود: دانش آموزان می‌توانند فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه کنند و اگر دانش آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتار‌های تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند.

صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت استان با تاکید بر ضرورت استفاده از مکمل‌های غذایی برای دانش آموزان گفت: "تغذیه نامناسب و کم تحرکی "از مهترین عوامل در ابتلا به بیماری‌های واگیر است و افزایش دانش و نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم از اهداف اجرای طرح هاى تربیت بدنى و سلامت از جمله کوچ میباشد

او اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند مکمل‌های غذایی را برای فرزندانشان تهیه کنند یا با مراجعه بر اساس زمانبندی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مدارس تحویل بگیرند.

صادقی با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های حوزه سلامت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: امسال طرح‌های حوزه سلامت همچنان با همت همکاران، مشارکت خانواده‌ها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.