معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نقش محدودیت های کرونایی در مهار بیماری کرونا گفت: این محدودیت‌ها در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی باید همچنان تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،درستی معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آذربایجان شرقی گفت: ایجاد محدودیت های کسب و کار و تردد وسایل نقلیه طی هفته های اخیر تاثیر بسیار مطلوب و اثرگذاری در روند کنترل  بیماری کرونا داشته است.

او گفت: در حالی که تا پیش از اعمال محدودیت های اخیر روزانه شاهد بستری شدن افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های استان بودیم، این رقم در شرایط کنونی به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است که آماری امیدوارکننده به شمار می رود.

درستی با بیان اینکه خوشبختانه آمار بستری‌ها و موارد جدید بیماری کرونا در آذربایجان شرقی روزانه در حال کاهش است گفت: این موضوع نشان می دهد که باید همچنان مردم ضوابط بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و به خصوص پرهیز از اجتماع های غیرضروری را رعایت کنند.

او کاهش آمار ابتلا و فوتی های کرونایی در آذربایجان شرقی را حاصل تلاش همگانی و رعایت ضوابط بهداشتی توسط مردم و استمرار روند جاری دانست و ابراز امیدواری کرد همه برای پیشگیری از مرگ و میر کرونایی به ادامه روند جاری متعهد باشند.

معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرایط کرونایی کنونی این کلانشهر را همچنان نارنجی اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.