رئیس کل دادگستری خوزستان از زندان مرکزی اهواز بازدید و با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و نسبت به رفع مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با هدف اجرایی طرح پایش و غربالگری زندانیان، به همراه حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، پروین رئیس سازمان زندان‌ها، روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب برخی از حوز‌های قضایی استان در زندان مرکزی اهواز بازدید به عمل آمد.

او بیان داشت: دیدار چهره به چهره با زندانیانی که پرونده آنان با مشکلات خاصی مواجه شده است و سپس استماع صحبت‌ها و بررسی درخواست‌های آنان انجام و نسبت به رفع مشکلات و تسریع در رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان دستورهای لازم را صادر شد.

حجت الاسلام مرادی افزود: بازدید مستمر همکاران قضایی از زندان ها، پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان، اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان در کاهش جمعیت کیفری موثر است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: یکی از رسالت‌های قوه قضائیه تلاش در جهت کاهش جمعیت کیفری از طریق اعطای تسهیلات قضایی مانند مرخصی، آزادی مشروط و اعطای عفو به زندانیان واجد شرایط که قانون در نظر گرفته است و هدف از مجازات زندان بازدارندگی افراد از جرم ارتکابی است بنابراین مجازاتی در نظر گرفته شود که این خصوصیت را داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چه بتوانیم از بار زندان‌ها با رعایت شرایط به استثنا مجرمان خطرناک، اطمینان حاصل شود که فرد زندانی با تائید مددکار زندان اصلاح گردیده و بازگشت او به جامعه باعث سلب امنیت و آسایش مردم نشود وفق مقررات آزاد شود.

او گفت: جهت کاهش جمعیت زندانیان استان باید از ظرفیت شورای حل اختلاف برای حل و فصل پرونده‌های زندانیان و استفاده از پا بند الکترونیکی و همچنین استفاده از مجازات جایگزین حبس باید مورد توجه قضات قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.