مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از نگهداری حدود ۴ هزار جلد کتاب فقط به صورت نسخه خطی در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،خدایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: نسخه‌های نفیس خطی نگهداری شده در کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور، گنجینه‌ٔ میراث معنوی ایران است و در کنار نسخه‌های خطی، سایر نسخه‌های نفیس چاپی، سنگی و سربی هم در این مرکز نگهداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها مثل ملکان، مراغه و شبستر نیز نسخه‌های خطی و سنگی مربوط به همان شهرستان‌ها، نگهداری می‌شود گفت: آذربایجان‌شرقی از نظر غنای نسخ نفیس و خطی در سطح کشور همتراز با آستان قدس رضوی و کتابخانه ملی تهران ارزیابی می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به عضویت ۱۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: امسال به علت شیوع کرونا تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بدون مراجعه و به صورت رایگان مجددا عضو شدند و حتی در هفته کتاب نیز به صورت رایگان عضوگیری کردیم.

خدایی گفت: در کشور‌های مختلف جهان، از دیوار‌های خالی به عنوان محل انعکاس آثار هنری استفاده می‌شود و در حوزه کتابخانه‌های استان نیز حرکتی شروع کرده‌ایم و دیوار‌ها و نما‌های کتابخانه‌ها را با هدف نشاط‌بخشی و جذابیت، رنگ‌آمیزی می‌کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی افزود: چنین حرکاتی برای جذابیت و تنوع بخشی به محیط کتابخانه‌ها، به ویژه محیط بیرونی آن لازم است و در شهر تبریز هم که در ۳ سال اخیر چندین کتابخانه در قالب همین طرح رنگ‌آمیزی شده است، مشاهده می‌شود که کتاب دوستان با احساس آرامش وارد فضای کتابخانه می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.