رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: برای مقابله با نسل جدید ویروس کرونا که احتمال دارد از انگلیس وارد شود، در حال آماده‌سازی کشور هستیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کشورش در حال آماده شدن برای مقابله با نسل جدید ویروس کروناست که احتمال می‌رود از انگلیس وارد این کشور شود.

او در ویدئو کنفراسی که با فرماندهان پلیس ونزوئلا داشت، اعلام کرد: نسل جدید ویروس کرونا که در انگلیس و اروپا شناسایی شده است، سراسر کره زمین را به شیوع موج جدید و شدید ویروس کرونا تهدید می‌کند. ونزوئلا آماده مهار این موج از ویروس کروناست.

مادورو افزود: تهدیدی که وجود دارد، ورود نسل جدید ویروس کرونا به کشور از طریق کلمبیاست.

وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که اخیرا نسل جدیدی از ویروس کرونا در این کشور رؤیت شده است که سرعت انتشار و همه گیری بسیار بیشتری نسبت به نوع اولیه این ویروس دارد.

در پی شیوع گسترده این نوع کرونا، بسیاری از کشور‌های جهان تمام پرواز‌ها و رفت‌وآمد‌ها به کشور انگلیس را متوقف و ممنوع اعلام کردند.

کشور‌های ایتالیا و عمان نیز اعلام کردند که مواردی که مشابه نسل جدید ویروس کرونا باشد را در میان مبتلایان خود مشاهده کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که نسل جدید کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده است، نگران کننده نیست و پیدایش این مسئله بخشی از تحول و جهش این ویروس همه گیر است و تاثیری بر آمار قربانیان کرونا نداشته است.

رئیس بخش بیماری‌های واگیر سازمان جهانی بهداشت نیز تصریح کرد که جای نگرانی و وحشت نیست و بر این باور است که انگلیس با تدابیر پیشگیرانه‌ای که اجرا کرده است به زودی شیوع نسل جدید ویروس کرونا را مهار خواهد کرد و با توجه به اینکه واکسیناسیون در سراسر این کشور آغاز خواهد شد، انتشار نسل جدید کرونا هرگز سریع نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار