معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در مراسم بهره برداری متمرکز از ۱۰۰ واحد گلخانه در روستای خرماکلا قائمشهر ،گفت: گل و گیاه یکی از ظرفیت‌های خوب مازندران است که از برنامه‌های اولویت دار استان در سال جهش تولید محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد، افزود: سالانه بیش از هفت میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

خیریانپور یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه کشت گلخانه‌ای اعم از گل و گیاه و لیموترش را در روستای خرماکلا قائمشهر اعلام کرد و گفت: تعدادی از پرونده‌ها در بوروکراسی اداری گیر کرده بود که با چندین جلسه برگزار شده موفق شدیم مجوز برای ۱۵۵ فقره پرونده جدید را صادر کنیم.

او بر ضرورت تشکیل یک تعاونی فراگیر در روستای خرماکلا تاکید کرد و افزود: محصول لیموترش که در روستای خرماکلا قائمشهر تولید می‌شود قابلیت صادراتی دارد و تشکیل تعاونی می‌تواند زمینه فرآوری، بسته بندی و صدور کارت بازرگانی را برای صادرات فراهم کند.

خیریانپور با بیان این که در حال حاضر تولید لیموترش در روستای خرماکلا از طریق دلال‌ها خریداری و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، گفت: متاسفانه محصول این گلخانه‌ها در حال حاضر به نام استان ثبت نمی‌شود، بنابراین صادرات باید از مجرای اصلی و به نام استان باشد تا سود آن به صاحبان گلخانه برسد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار