مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار استان همدان گفت: با وجود نظارت‌ها در بازار و عرضه تخم مرغ از درب واحد‌های تولیدی به فروشگاه‌ها قیمت هر شانه تخم مرغ باز هم بیش از ۲۵ درصد گران‌تر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

محمد شهبازی، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با وجود نظارت‌ها در بازار و عرضه تخم مرغ از درب واحد‌های تولیدی به فروشگاه‌ها قیمت هر شانه تخم مرغ باز هم بیش از ۲۵ درصد گران‌تر از نرخ مصوب در بازار فروخته  می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۳ واحد مرغداری تخم گذار فعال در استان داریم افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در جلوی درب کارخانه به ازای هر کیلو گرم ۱۳ هزار تومان، شانه‌ای ۳۰ تا ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان باید باشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار استان همدان از در دست ساخت بودن ۵ واحد مرغداری تخم گذار دیگر در استان همدان هم خبر داد و اظهار داشت: با اضافه شدن این واحد‌ها دیگر کمبود تخم مرغ در استان کمتر می‌شود و  قیمت هر شانه تخم مرغ در فروشگاه های زنجیرهای استان هم اکنون ۳۱ تا ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

شهبازی با بیان اینکه نظارت‌ها بر توزیع و قیمت تخم مرغ در بازار ادامه دارد، گفت: هم اکنون روزانه ۲۲ تا ۲۵ تن تخم مرغ از جلوی درب مرغداری‌ها برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان و بنکدار‌ها که سازمان صنعت، معدن و تجارات استان به ما معرفی کرده است، خریداری می‌شود.

او عامل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ را ورود برخی دلالان به بازار و وارد کردن تخم مرغ از سایر استان‌ها به خصوص استان‌های مرکزی و قم دانست و بیان کرد: با ورورد تخم مرغ از این استان‌ها و با توجه به شرایط بازار استان این دلالان تخم مرغ‌ها را با قیمت بیشتر بین مغازه‌های محلی توزیع می‌کنند و این امر باعث افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ تا ۳۸ هزار تومان هم شده است.

با وجود اینکه مردم استان همدان سرانه کمتری از میانگین کشوری مصرف تخم مرغ دارند، تولید تخم مرغ در استان همدان هم اکنون کمتر از نیاز بازار است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.