رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: احداث و اجرای طرح توسعه واحد‌های تولیدی صنایع فولاد استان در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: احداث و اجرای طرح توسعه واحد‌های تولیدی صنایع فولاد استان در دستور کار است.

او افزود: امسال ۴۷۵ هزار تن محصولات فولادی در واحد‌های فعال این استان تولید و روانه بازار شد.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری با اشتغال ۱۶۹ نفر یکی از مهمترین این صنایع به شمار می‌رود که در تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی در کشور منحصربه فرد است.

او، ظرفیت اسمی تولید صنایع فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری را سالانه ۲۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال به سبب کمبود مواد اولیه این شرکت تاکنون ۱۰۷ هزار تن تولید داشته است.

رستمی، کارخانه ورق خودرو را از دیگر صنایع فولادی استان برشمرد و گفت: این کارخانه با اشتغال ۲۵۳ نفر دارای ظرفیت اسمی تولید ۴۰۰ هزار تن محصول در سال است و امسال ۱۴۸ هزار تن ورق فولادی تولید کرده است.

او ادامه داد: صبا فولاد زاگرس نیز با ظرفیت اسمی ۲۹۵ هزار تن و اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر امسال ۱۷۱ هزار و ۱۴۶ تن تولید به خود اختصاص داده است.

رستمی همچنین از تولید ۴۰ هزار تن ورق فولادی در مجتمع فولاد تن‌آور آسیا در استان خبر داد و گفت: ظرفیت اسمی تولید این واحد در سال ۱۵۰ هزار تن است و برای ۱۹۸ نفر اشتغالزایی کرده است.

۹۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری فعال است که منجر به اشتغال ۲۱ هزار و ۳۳۰ نفر در استان شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.