بمانا با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده ای گفت: دو هزار کامیون در گمرکات منتظر ثبت سفارش برای ورود به کشور هستند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالله بمانا در برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه روند نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای از نظر ما مناسب نیست گفت: باید اقدامات لازم در حوزه تولید افزایش یابد و از سوی دیگر روند واردات ناوگان برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مناسب شود.

او ادامه داد: اولین برنامه ما در کل کشور طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری است که حدود ۱۷۶ هزار و  ۵۵۰ دستگاه کامیون، اتوبوس، مینی بوس و کامیونت درون شهری وبرون شهری در این طرح در نظر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون تحویل داده شده و یا در حال تحویل به متقاضیان است.

بمانا توضیح داد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هم اکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم.

مشاور سازمان راهداری در نوسازی ناوگان با بیان اینکه ۱۲ هزار دستگاه قرارداد برای نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری داریم گفت: از این تعداد  حدود ۶ هزار دستگاه کامیون است.

او تاکید کرد: تولید داخل خود نیازمند تامین برخی از قطعات است که به علت افزایش نرخ ارز و تحریم برای واردات آن با مشکلاتی روبرو شده ایم که برای جابه جایی ارز هم  مشکلات زیادی داریم.

بمانا ادامه داد: ما در کنار این طرح ریاست جمهوری طرح دیگری در دستور کار خود قرار داده ایم به نام بند ۳ ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید که  در حال اجرا است و با اجرای آن کامیون‌های اروپایی زیر ۳ سال ساخت وارد کشور می‌شود.

او افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها تاکنون ثبت سفارش شده اند و واردکنندگان منتظر هستند مشکلات ثبت سفارش و ارزی آن‌ها حل شود تا آنها را وارد کشور کنند.

مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان اظهار کرد: حدود ۲ هزار دستگاه از این ناوگان که در خرداد ماه فراخوان آن داده شده در گمرکات کشور مانده  و باید ثبت سفارش شوند و استاندارد‌های متناسب با کشور از جمله استاندارد‌های آلایندگی را دریافت کنند .

بمانا افزود: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استاندارد‌ها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا ۲ ماه آینده، این ناوگان به دست مصرف کنندگان و رانندگان برسد.

بمانا بیان کرد: منشا ارز خارج این خودرو‌ها کشور‌های خارجی است و با رفع موانع از طریق همکاری بانک مرکزی امیدواریم این مشکل رفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۰۳ دی ۱۳۹۹
گمركي كه جلوي ورور ٢٠٠٠ تا كاميون رو بگيره بايد درش رو بست
آخرین اخبار