مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از راه اندازی اینترنت پرسرعت سیار برای ۲۱ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر با تامین اعتبار از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی با بیان اینکه راه اندازی این سایت‌ها در راستای توسعه ارتباطات روستایی، کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت اجتماعی طی هفته گذشته صورت گرفته است، محل اجرای این طرح‌ها را در ۲۱ روستای استان و در شهرستان‌های بیضا، لامرد، قیر و کارزین، کوهچنار، جهرم، مرودشت و استهبان بیان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: با افتتاح این سایت ها، دسترسی بیش از چهار هزار و ۲۵۰ خانوار بالغ بر ۱۴ هزار نفر به خدمات نسل سوم و چهارم اینترنت پرسرعت تلفن همراه از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است.

سهرابی تصریح کرد: با افتتاح‌های صورت گرفته روستا‌های دشمن زیاری، سقوان، هفت خوان و کوشک محمدآباد از توابع شهرستان بیضا، روستا‌های کهنویه و چاه گزی از توابع شهرستان لامرد، روستا‌های پیرغیب، تنگویه سفلی، زین آباد، شارده، چم کور، تنگویه علیا، مزرعه پهن و سرچاه از توابع شهرستان قیر و کارزین، روستای دوسیران از توابع شهرستان کوهچنار، روستای علی آباد علیا از توابع بخش کامفیروز شهرستان مرودشت و روستا‌های سهل آباد و دربندان از توابع شهرستان استهبان تحت پوشش اینترنت پرسرعت اپراتور اول (همراه اول) قرار گرفتند.

او همچنین از راه اندازی اینترنت پرسرعت روستا‌های رزک، علی آباد نصیرخانی و گلوبراق از توابع شهرستان جهرم توسط اپراتور دوم (ایرانسل) خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان تاکید کرد: در تلاش هستیم در آینده نزدیک با نصب تجهیزات جدید زمینه دسترسی روستا‌های بیشتری را به اینترنت پرسرعت سیار فراهم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.